TV3 lidera l'audiència del primer semestre amb una quota del 12%

TV3, líder d'audiència del primer semestre, tanca el mes de juny amb una quota del 10,5%. "E-16: Els resultats", programa informatiu més vist del mes de juny. Setze dels 40 programes més vistos són de TV3. El 3/24 és el canal informatiu de referència: creix una dècima i tanca amb una quota de l'1,4%. Esport3, líder de les cadenes esportives, tanca amb un 0,9% de quota, mentre que el Super3/33 es manté amb un 1,2%. TV3 també lidera l'audiència a internet. Els "Telenotícies", "Cites" i "La Riera", el més seguit a la xarxa.
TV3 domina l'audiència d'aquest primer semestre de l'any i ho fa amb comoditat. La mitjana dels primers sis mesos del 2016 se situa en una quota del 12%, davant de T5 que aquest mes de juny ha liderat l'audiència gràcies a l'Eurocopa, un fet que ha incidit en totes les ofertes televisives. TV3 ha estat la segona opció dels telespectadors catalans amb una quota del 10,5%, seguida d'Antena3, amb un 9,8%; La 1, amb un 7,2%; i La Sexta i Cuatro, empatades amb un 6,8%.

Pel que fa als canals temàtics, el 3/24 ha tancat el mes de juny amb una quota de l'1,4% , una dècima més que el mes anterior, i continua sent el canal de referència informativa dels espectadors catalans i dobla el seu directe competidor. El canal  Super3/33 es manté en un 1,2%. Esport3, líder dels temàtics esportius, tanca el mes amb una quota del 0,9%,  i amb bons resultats dels seus programes i les transmissions dels "play off2 de segona B o la final de la lliga francesa de rugbi.

TV3 acaba el juny dominant l'actual temporada televisiva i és la cadena que situa més programes en el rànquing dels 40 de més audiència, amb un total de 16. En l'aspecte qualitatiu, segons el panel GFK, TV3 continua sent la televisió generalista més ben valorada, amb una qualificació de 8,3.

Setze programes de TV3, entre els 40 més vistos del mes. Informació rigorosa, servei, entreteniment i ficció.

TV3 és la televisió que situa més programes en el rànquing dels 40 més vistos del mes de juny, amb un total de 16. Dels deu programes més vistos, la meitat, cinc, són de TV3. "E-16: Els resultats", programa especial dedicat a les eleccions ha estat el més vist de TV3, amb una total de 770.000 espectadors i una quota del 26,3%, i ocupa la segona posició en el rànquing global  darrere l'Espanya- Croàcia de l'Eurocopa. En aquest rànquing TV3 hi té programes de tots els àmbits, tant si es tracta d'informatius, entreteniment, dramàtics o servei.

Entre els programes més vistos hi ha les diferents edicions dels Telenotícies: migdia, vespre, comarques i les respectives del cap de setmana. Els informatius de TV3 continuen sent líders en totes les seves edicions.

L'entreteniment també té el seu lloc entre els programes més vistos del mes de juny. "El foraster", amb el programa "Forasters a Madrid", va tenir una audiència de 677.000 espectadors i una quota del 23,1%. Aquest ha estat el segon programa més vist a TV3 i el tercer del rànquing dels de més audiència. També destaquen "Polònia", "APM?" o "Ja t'ho faràs".

Els programes de servei, a més de rebre una altíssima valoració qualitativa, també obtenen magnífics resultats quantitatius. Entre els més vistos hi ha els documentals "My friend", la visita d'un equip de TV3 als camps de refugiats d'Idomeni, o el "Sense ficció" titulat "On acaben els camins", dedicat a la feina del metge Oriol Mitjà a Papua Nova Guinea lluitant contra la malaltia del pian.

Finalment, els dramàtics de TV3, "Cites" i "La Riera", també són presents entre el més vist del mes. "La Riera", líder indiscutible de la sobretaula, va tancar temporada amb el capítol especial que va tenir una audiència de 515.000 espectadors i una quota del 17,6%.

Canals temàtics de referència

Els canals temàtics continuen sent referència en les seves especialitats. El canal informatiu 3/24 tanca el mes de juny amb un 1,4%, una dècima més que el maig, i dobla la quota del seu directe competidor. A més del resultat del dia de les eleccions- 3,5% de quota- destaca l'audiència de l'espai "Més 3/24" del dia 21, dedicat a les converses entre el ministre de l'interior i el director de l'Oficina Antifrau de Catalunya, que va ser de 74.000 espectadors amb una quota del 2,4%.

Esport3 tanca el mes amb una quota del 0,9%. De l'oferta de l'Esport3 d'aquest mes de juny, el més vist va ser la tanda de penals del partit de tornada del play-off per l'ascens de categoria entre el Sevilla Atlètic i la Unió Esportiva Lleida que va tenir 137.000 espectadors i una quota del 12,7%. La pròrroga d'aquest mateix partit va arribar als 96.000 espectadors i un 11,2% de quota. El tercer espai més vist va ser la transmissió de la final de la Lliga francesa de rugbi disputat al Camp Nou el dia 24 de juny. La final del Top 14 francès entre el  Toulon i el Racing 92 va tenir 73.000 espectadors de mitjana i una quota del 3,3%.

El Super3/33 es manté en una quota de l'1,2%. La franja específicament infantil se situa com a segona opció entre el públic de quatre anys i més amb una quota de l'1,3%.

Al canal 33 continua la molt bona acceptació del programa dedicat a la gent que viu a la muntanya, "Viure als Pirineus". El capítol dedicat a Xavier Llongueras, guia de muntanya, ha estat el més vist del canal, amb una audiència mitjana de 84.000 espectadors i una quota del 2,6%, la mateixa xifra que va tenir el capítol de "La Riera" que es va emetre el dia 2 de juny que, en aquest cas, va tenir una quota del 3,1%. També s'ha de destacar l'audiència de l'últim programa "Generació digital" que va ser de 73.000 espectadors amb una quota del 2,5%. Aquest ha estat el rècord d'audiència del programa.

TV3, la cadena generalista més ben valorada

Un mes més, segons el panel de GKF, TV3 continua sent la cadena generalista més ben valorada amb una qualificació de 8,2, una dècima més que el mes de maig. En segon lloc, a mig punt, La Sexta, amb un 7,8. La 1, amb un 7,6, és la tercera més ben valorada. Tanca aquest rànquing, T5, amb un 7,4.

Els informatius de TV3, que mantenen la qualificació del 8,4, dominen el rànquing de programes informatius diaris, molt al davant dels seus competidors, i tornen a liderar els rànquings en credibilitat i imparcialitat, segons el panel qualitatiu de GFK.

Pel que fa a la valoració dels programes, "El gran dictat" i "Espai terra", amb un 9,1, són els més ben considerats. Els segueixen "Retrats", amb un 9, "El foraster" a Madrid, amb un 8,7 o "Els 40 anys de la TDP", amb un 8,6.

Programes de servei, com el documental "My friend"  o el Sense ficció, "On acaben els camins", també han estat molt ben valorats, amb un qualificació de 8,7.

"Telenotícies", "La Riera", "Cites" i "Empar Moliner, líders a la xarxa

A la xarxa, el capítol número 18 de "Cites" ha estat el vídeo més vist d'aquest mes de juny amb 71.567 usuaris únics que han fet 112.026 visualitzacions. "Cites" i "La Riera" ocupen les primeres posicions de manera destacada. Al marge de les sèries, el vídeo que ha tingut més usuaris únics ha estat l'emès al Telenotícies i titulat "Romero es refereix a Messi com a ‘enano'". Aquest vídeo ha rebut la visita de 39.524 usuaris únics que han fet 41.790 visualitzacions.

Per programes, el més vist han estat els "Telenotícies", amb 281.597 usuaris únics que han fet 456.825 visualitzacions. Els segueix "La Riera", amb 178.775 usuaris i 982.737 visualitzacions. A continuació, "Cites", amb 176.379 usuaris únics i 659.034 visualitzacions. Els segueix "Els matins", amb 108.447 usuaris únics i 171.072 reproduccions. "Polònia", en cinquè lloc, ha tingut 83.039 usuaris únics que han fet 160.238 visualitzacions. En total, la CCMA, aquest mes de juny, ha tingut 1.430.196 usuaris únics que han fet 6.585.602 visualitzacions.

tv3.cat