Presentació de "La Marató de TV3"

El diumenge dia 16 és el dia de"La Marató de TV3", el programa més llarg i més solidari de l'any, que combina sensibilització, entreteniment i divulgació amb la finalitat de recaptar fons per finançar projectes de recerca científica perquè el càncer deixi de ser mortal i es converteixi en una malaltia curable o crònica.

Avui s'ha presentat el programa al plató principal on es farà La Marató diumenge, amb la presència del president de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals (CCMA) i de la Fundació La Marató de TV3, Brauli Duart; el director de TV3, Eugeni Sallent; el director de Catalunya Ràdio, Fèlix Riera; el director de "La Marató de TV3", Lluís Bernabé; els presentadors del programa de TV3, Ariadna Oltra i Òscar Dalmau, i la presentadora i directora del de Catalunya Ràdio, Sílvia Cóppulo. El director de TV3, Eugeni Sallent, ha començat dient que La Marató "ha traspassat els límits de TV3 i Catalunya Ràdio per convertir-se en un projecte de país", i ha posat com a mostra les "2.000 activitats" que s'han organitzat a tot Catalunya, la qual cosa fa "tangible el servei públic de TV3", ja que sumant totes les edicions anteriors s'han recollit "més de 100 milions d'euros". Èxit del disc i el llibre de La Marató Sallent ha destacat la doble missió que té el programa: "entretenir, i sensibilitzar i mobilitzar". Ha destacat la feina dels voluntaris i dels professionals de la cadena que fa temps que estan treballant per La Marató. I els fruits ja s'estan recollint: "Del disc se n'han venut 200.000 unitats en un dia, cosa que el converteix en un rècord Guinnes", i el llibre, -amb una tirada inicial d'11.000 exemplars-, s'ha situat "primer en el rànquing dels més venuts a Catalunya". "La vida és addictiva" "La vida és addictiva -declara davant la càmera una dona que ha tingut un càncer- vols viure!". Aquest testimoni apareix en el capítol "Descabellades" del nou programa "Actua" que s'estrena demà amb motiu de La Marató. Aquest és un exemple de la mobilització que hi ha a TV3 per aquest projecte. "La Marató no és només el dia 16", ha assenyalat Lluís Bernabé, "ha començat fa molt i continuarà molts dies després", i és una mostra de la complicitat i "les sinergies" entre programes i canals. "Què passa quan et donen el diagnòstic?". Bernabé ha llançat aquesta pregunta per exemplificar un dels objectius d'aquesta Marató: veure l'entorn de la malaltia "perquè no només afecta la persona sinó tot el seu voltant". Hi haurà testimonis, reportatges, entrevistes...". El director de La Marató ha repassat el programa i n'ha destacat algunes novetats, com ara que es es faran accions en les intervencions dels experts per fer més divulgatives les explicacions. D'altra banda, "traurem La Marató al carrer. Hi haurà més de 40 connexions amb activitats al llarg de tot el dia". Activitats en les quals els conductors prendran part de diferents maneres; "alguns s'hi implicaran" per explicar-les des de dins, d'altres plantejaran reptes". També es parlarà amb presentadors que van participar en les anteriors edicions de La Marató dedicades al càncer "per veure com ha evolucionat la situació des d'aleshores". I com sempre, el partit de La Marató, que aquest any torna al miniestadi amb la col·laboració de la Fundació F.C. Barcelona i l'organització del Fòrum Samitier, i que oferirà en directe Esport3; les actuacions "que en aquesta edició tenen un caire diferent" ha dit Bernabé, perquè "tots els artistes tenen familiars o amics que tenen o han tigut un càncer", les actualitzacions del marcador, que en alguns casos es faran des de fora del plató... En definitiva, més de 15 hores de programa per cridar a la solidaritat a través de la sensibilització i l'entreteniment. La Marató a Catalunya Ràdio Catalunya Ràdio sempre ha estat lligada amb La Marató, però la seva implicació ha anat creixent de manera "gradual" ha explicat Fèlix Riera, el seu director, "gràcies a la bona entesa, ara tant la tele com la ràdio fan seu el mateix projecte". Les emissores de Catalunya Ràdio ja fa dies que estan donant suport a La Marató amb diferents accions i continguts. "És estratègic i prioritari", ha dit Riera, "i no ho hem d'entendre com una participació, sinó que Catalunya Ràdio forma part de La Marató." "Aquestes sinergies donen més valor al nostre àmbit de col·laboració". Fèlix Riera ha explicat que ha observat l'ambient que es viu aquests dies en relació amb La Marató i ho ha traduït en paraules: "esperit de superació, esforç, implicació de la societat, element d'identificació de país, sensibilitat i un deure". "La Marató cohesiona, integra, dóna identitat, aplega, construeix país en una acció incomparable"; per això tot l'equip d'"El suplement" s'ha bolcat en l'especial del dia 16, ha explicat Sílvia Cóppulo, la seva directora i presentadora. El programa arrencarà a les 8 del matí i "passarà per tots els registres que té la ràdio". A partir les 10 es farà en paral·lel al de TV3 amb el qual interactuarà en diversos moments. "Fem el mateix projecte però amb un format i un llenguatge diferent". El programa inclourà entrevistes i reportatges, "tot en directe", ha especificat Cóppulo, "excepte una peça que hem gravat amb nens de l'Hospital de Sant Joan de Déu". I n'ha explicat alguns continguts: "anirem a veure un dia de treball dels investigadors, parlarem de les dietes que ens ajuden a prevenir el càncer, o de la feina dels psicooncòlegs." Finalment ha conclòs la seva intervenció citant una frase del rector de la Universitat de Barcelona: "Hi ha dues coses importants a la vida: l'amor i el coneixement, i l'amor al coneixement ens fa ser més humans", ha conclòs Cóppulo. La Marató, "una causa solidària i justa" Brauli Duart ha tancat la presentació explicant el que La Marató representa avui dia: "Mostra la solidaritat amb les persones que investiguen i amb les que pateixen". I s'ha mostrat molt satisfet de la força que té: "aquest és el segon país que més capacitat té per recaptar fons a Europa". El president de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals (CCMA) i de la Fundació La Marató de TV3 ha recordat el que ha significat La Marató durant aquests 21 anys de vida, i n'ha destacat la "transparència" com a element fonamental del seu èxit: "si no, no tindríem aquestes aportacions que any rere any ens arriben"; la col·laboració de la ciutadania per a aquesta causa "solidària i justa". Brauli Duart ha donat per tancada la presentació dient que "La Marató diu molt del que som com a país i del que volem ser". www.tv3.cat/marato
Anar al contingut