Núria Llorach: "La CCMA no ha recuperat la capacitat d'inversió en producció audiovisual que li correspon per mandat legal"

La presidenta en funcions de la CCMA, Núria Llorach; el director de Televisió de Catalunya, Vicent Sanchis, i el director de Catalunya Ràdio i dels Mitjans Digitals de la Corporació, Saül Gordillo, han comparegut aquest matí davant de la Comissió de Control del Parlament de Catalunya.

La vicepresidenta i presidenta en funcions de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals, Núria Llorach, ha explicat que l'avantprojecte de pressupost de la CCMA per al 2019 manté una aportació pública de 251 milions. Aquesta xifra incorpora els 20,4 milions per compensar el canvi de legislació impulsat pel govern espanyol a finals de l'any passat, que limita la capacitat de la Corporació de deduir-se l'IVA suportat. Llorach ha explicat que aquesta és l'aportació mínima que necessita la CCMA per mantenir el model actual, després de la crisi econòmica que va suposar una reducció dels recursos de més del 30%, però ha alertat que no és suficient: "La CCMA encara no ha recuperat la capacitat d'inversió en producció audiovisual que li correspon per mandat legal, com a impulsora d'aquest sector a Catalunya, i veu greument limitada la capacitat de contractar nous perfils professionals més joves". Per aquest motiu, el Consell de l'Audiovisual, ha recordat Llorach, ja proposava "l'augment de la dotació pública a la CCMA en 137 milions per als pròxims quatre anys".

Tant la vicepresidenta, Núria Llorach, com el director de TV3, Vicent Sanchis, han defensat la independència professional dels mitjans públics, en ser preguntats sobre l'entrevista institucional a la cap de l'oposició i per les sàtires del programa Polònia. "L'audiència valora dels seus mitjans públics que fomentin els valors democràtics; la tolerància i la llibertat d'expressió ho són, i també la llibertat de crítica", ha dit Llorach, i ha afegit que "el programa 'Polònia' porta 13 anys fent sàtira de tots els protagonistes de l'arc polític, és líder destacat d'audiència cada dijous i ho és gràcies a aquesta llibertat que hem de preservar". Sanchis també volgut advertir que "la ironia i la sàtira són els més perseguits en règims totalitaris" i ha demanat "entendre l'humor com allò que és".

Saül Gordillo, director de Catalunya Ràdio i dels Mitjans Digitals de la CCMA, ha explicat el creixement de les audiències digitals de TV3 i Catalunya Ràdio: "Hem passat d'una quota de cobertura del 28% a més del 40% dels usuaris a Catalunya aquest passat mes d'octubre, segons dades auditades per Comscore. Gordillo també ha celebrat les dades de l'estrena del nou programa "Adolescents iCat", que respon al repte d'arribar a un públic nou més jove: "És un programa innovador per FM, web i  youtube, i que amb el primer capítol ha aconseguit 14.000 visualitzacions". 

Finalment, s'ha fet referència a les dades del CEO que s'han conegut aquest matí, segons les quals els canals de TV3 i les emissores de Catalunya Ràdio tornen a ser, de manera destacada, els mitjans preferits per informar-se. La clau pel lideratge, ha explicat Llorach, és "ser capaços d'arribar a una audiència acumulada de 5 milions de persones gràcies a la qualitat i l'exigència professional dels mitjans de la CCMA".

 

Anar al contingut