Catalunya Música transmet música postromàntica i de la Segona Escola de Viena des de Lucerna

El concert s'oferirà demà, des del Concert Hall del Centre Cultural i de Congressos de la ciutat suïssa.

Dimecres, 1 de setembre, a dos quarts de vuit del vespre, Catalunya Música connectarà amb el Concert Hall del Centre Cultural i de Congressos de Lucerna per transmetre el concert a càrrec de Karita Mattila, soprano, i l'Orquestra Filharmònica de Berlín, sota la direcció de Simon Rattle. Interpretaran el següent repertori: a la primera part, música postromàntica amb el preludi de l'òpera Parsifal de Richard Wagner i els Quatre últims lieder de Richard Strauss; la segona part, dedicada íntegrament a partitures de la Segona Escola de Viena, constarà d'obres com les Cinc peces per a orquestra op. 16 d'Arnold Schönberg, les Sis peces per a orquestra op. 6 d'Anton Webern i, finalment, les Tres peces per a orquestra op. 6 d'Alban Berg. Els comentaris de la transmissió els farà Alfred Celaya.

Tot i la devoció absoluta que Webern i Berg sentien pel seu mestre, l'Orquestra Filharmònica de Berlín i Simon Rattle mostraran quins són els punts en comú i els de discordança entre aquests tres compositors cabdals en la història de la música del segle passat.

Com a contraposició, aquest concert inclourà música de Wagner i Strauss escrita, en el segon cas, fins i tot després de la mort dels deixebles del dodecafonisme. No obstant això, els trets postromàntics segueixen ben presents en l'arxiconegut preludi wagnerià de Parsifal i els Quatre últims lieder compostos per Strauss al final de la seva vida.

El Festival de Lucerna 2010 es celebra, com cada estiu des de l'any 2003, a la ciutat suïssa que li dóna nom. És un esdeveniment on es concentren intèrprets i creadors de prestigi i trajectòria internacionals brillants, com els músics que actuaran aquest dimecres. A més, el festival és, des dels inicis, una plataforma de difusió de música de compositors actuals, i també hi ha la voluntat d'homenatjar els autors que van ser capaços de trencar els esquemes preestablerts i van sobrepassar els límits de la tonalitat, com Schönberg i tots els que el van seguir.

catmusica.cat
catradio.cat
Anar al contingut