Escut del Barça

El soci del Barça avala la política del club amb les seccions

Aquesta és la darrera de les deu respostes de l'enquesta que ha fet l'empresa TNS preguntant a més de 800 socis del Barça sobre diversos aspectes del club. L'enquesta s'ha fet pública des del dimarts 10 de març fins al diumenge 15, als programes "El matí de Catalunya Ràdio" i "El club de la mitjanit"

En l'enquesta encarregada per Catalunya Ràdio sobre un total de 804 entrevistes a socis del club fetes a peu de camp, en l'última pregunta, "Quina filosofia preferiria de cara a les seccions?", un 65% dels socis s'han mostrat a favor de mantenir la situació actual i el 31%, d'invertir-hi més diners. Aquesta dada s'ha fet pública a "El club de la mitjanit", amb Pere Escobar, d'aquest diumenge.

Al llarg d'aquest cap de setmana, l'enquesta també ha revelat que  el director esportiu ha de ser el màxim responsable esportiu del club en un 39%; seguit del president, en un 32%, i de l'entrenador, en un 29%. En una altra qüestió, un 46% dels enquestats consideren que Sandro Rosell és el màxim responsable dels problemes judicials del club, mentre que un 17% atribueix la responsabilitat a Bartomeu, un 13% per cent a certs poders de l'Estat i un 2%, a Andoni Zubizarreta.

Preguntes prèvies

Al llarg de la setmana passada es va saber també que un 84% dels socis enquestats no volen vendre Leo Messi a cap preu i un altre 16% sí que el vendrien si el club rep una molt bona oferta.
Els més contraris a deixar marxar l'argentí són els més joves de 40 anys. El 88% d'aquest grup d'edat s'hi neguen. Són resultats que es van saber divendres passat a "El matí de Catalunya Ràdio" amb Mònica Terribas.

També a "El club de la mitjanit", amb Pere Escobar, es va saber que la majoria de socis enquestats, un 48%, voldrien que la publicitat d'Unicef tornés a la samarreta en un lloc preferent. Un 19% diuen que no volen dur cap publicitat, un 16% estan a favor de continuar amb la marca Qatar, un 15% els és igual una altra marca comercial i només un 2% és partidari que la samarreta blaugrana porti publicitat de Scholas Ocurrentes, una xarxa de centre escolars inspirada pel papa Francesc.

En qüestions revelades en dies anteriors, un 60% dels entrevistats han dit que no accepten el canvi de nom per diners i un 40% han dit que sí. Els més oberts al canvi són els que tenen entre 40 i 60 anys i els més contraris són els majors de 60 anys. 

A més, i segons el mateix estudi d'opinió als socis de l'entitat blaugrana, Luis Enrique és el tècnic preferit per a la banqueta blaugrana per la temporada que ve. L'asturià té un 58% dels vots davant de Pep Guardiola, amb un 26%. Molt després hi ha Simeone, Rijkaard, Valverde, Mourinho i Cruyff.

Els socis del Barça han mostrat també la seva opinió sobre possibles fitxatges.  Un 25% optarien per fitxar l'alemany Marco Reus per jugar al primer equip; un 20% prefereixen el madridista Francisco Román, "Isco"; un 15%, el matalasser Jorge Resurrección, "Koke"; un 8%, l'argentí Kun Agüero; un 3%, el també alemany Manuel Neuer, i un 2%, el també madridista Cristiano Ronaldo.

Pel que fa a la intenció directa de vot per al pròxim president del Barça, un 51% optaria per Joan Laporta; Josep Maria Bartomeu és el segon, amb el 27%, i la tercera posició és per a Agustí Benedito, amb el 13%. Carles Vilarrubí i Víctor Font han obtingut un 3%; Toni Freixa, un 2%, i Jordi Farré, un 1%.

En la primera resposta, un 35% dels socis del Barça voldrien que Joan Laporta tornés a ser president del club. Després hi ha Pep Guardiola, amb un 19,3%; Josep Maria Bartomeu, amb un 15,3%, i Agustí Benedito, amb 5,8%. Sandro Rosell només té un 2,4% de suports i Johan Cruyff es queda amb un 2%. Altres possibles candidats sumarien un 20% de les respostes a l'enquesta.

Fitxa tècnica

L'enquesta l'ha feta l'empresa TNS, entitat líder en la investigació de mercats a l'estat espanyol i també a escala mundial, amb presència en més de vuitanta països.

En la seva fitxa tècnica diu que es van fer 804 entrevistes entre els socis del Barça amb dret a vot, amb un  marge d'error del +/- 3,52%.  Les entrevistes van ser de caràcter  personal  amb una durada de 5 minuts amb totes les preguntes tancades. Els qüestionaris es van fer en la rodalia del Camp Nou en dia de partit i  dues hores abans de començar cada partit. El treball de camp va començar el 21 de febrer i es va acabar el diumenge 8 de març.

De cara a la distribució a les xarxes socials, l'etiqueta que s'ha utilitzat ha estat   #EnquestaBarçaCatRadio.

Catradio.cat/mati

Facebook.com/elmatidecatalunyaradio

Twitter.com/MatiCatradio  

Twitter.com/CatradioEsports

Catradio.cat/club

Facebook.com/elclubdelamitjanit

Twitter.com/clubmitjanit

 

DOCUMENTS RELACIONATS
Anar al contingut