Barcelona

Una dona denuncia Renfe perquè un dels treballadors es va negar a atendre-la en català

Nova denúncia per discriminació del català. Una usuària de Renfe ha denunciat la companyia ferroviària per haver-li posat problemes a l'hora d'atendre-la en llengua catalana per renovar el seu abonament mensual com a usuària. Concretament, diu que un treballador de la companyia es va negar a fer-ho i, a més, li va demanar que parlés amb la "lengua del imperio". La companyia, per ara, s'ha limitat a dir que només es tracta d'un incident aïllat i no pensa prendre cap mesura.

Actualitzat
La usuària que ha denunciat la companyia ferroviària, Lourdes Carreras, fa més d'un any que treballa com a professora a Reus. Cada dia agafa el tren a un quart de vuit del matí per anar de l'estació del Clot de Barcelona fins al seu lloc de treball i torna, a mitja tarda, en el mateix mitjà de transport. Té l'abonament mensual de RENFE que, cada trenta dies, s'ha de renovar pagant l'import corresponent. Però a primers de desembre, aquest simple tràmit va complicar-se per culpa de la llengua. I és que quan el treballador de Renfe que feia aquest tràmit va demanar quin tipus d'abonament volia la usuària, la professora, li va respondre en català. Ell la va interrompre i li va demanar que parlés amb la "lengua del imperio". Aleshores, la usuària, i sempre segons la seva versió, li va dir que només li parlaria en català, amb la qual cosa el treballador de Renfe li va contestar que no l'atendria. Lourdes Carreras ja ha tramitat una reclamació a l'empresa ferroviària perquè considera que no es pot tractar els usuaris d'aquesta manera. RENFE, per la seva banda, assegura que aquest ha estat un incident menor i aïllat ja que, per l'estació el Clot, passen diàriament 25.000 usuaris i habitualment no hi ha problemes d'aquesta mena.
Anar al contingut