Madrid

Un sector del transport dividit fa témer per la distribució de productes

La divisió interna en el sector del transport, que actualment dóna feina a mig milió de persones a tot l'Estat, fa cada dia més difícil que es trobi una sortida a les mobilitzacions que hi ha per la pujada del preu dels carburants. Se'ls ha encarit el gasoil més d'un 30% en un any i diuen que el sector ja no pot aguantar més les pèrdues. Però mentre que unes agrupacions intenten exhaurir la possibilitat de negociar ajuts amb l'administració, d'altres criden des d'aquest divendres a l'aturada de les flotes, cosa que fa témer per la distribució de productes.

Actualitzat

La divisió en el sector del transport s'ha materialitzat aquest dissabte a Madrid, on s'ha constituït formalment la Plataforma per la Defensa del Sector del Transport, una plataforma que fa soroll des d'aquest divendres, quan va protagonitzar talls de trànsit a les carreteres catalanes, a més d'altres demarcacions espanyoles.

Al marge de les associacions tradicionals, aquesta plataforma, que ha reunit uns 8.000 transportistes autònoms de tot l'Estat, asseguren que mantindran les mobilitzacions fins que aconsegueixin que el govern central els escolti. De fet, volen negociar per la seva banda amb el govern espanyol i estar presents dilluns a la reunió que els transportistes tindran amb els ministeris de Foment, Economia i Hisenda, i Treball.

La plataforma acusa les grans empreses de voler que desapareguin els petits transportistes i se'n desmarquen secundant la convocatòria de vaga. A més, demanen cobrar els costos mínims d'explotació dels vehicles, que el Ministeri de Foment ja té comptabilitzats i que així ho estableix la llei.

A l'altra banda, i amb la majoria de la representativitat, hi ha la Confederació Espanyola del Transport de Mercaderies (CTEM), que està negociant amb el Govern i no dóna suport, de moment, a l'aturada prevista per dilluns. Això sí, demanen poder treballar, mentrestant, amb seguretat.

I al mig d'aquest batibull d'associacions, hi ha agrupacions petites, com la de Tarragona, que, per seguretat, ha recomanat a les flotes de transportistes que dilluns no surtin. A Lleida, en canvi, sí que volen treballar. Aturar-se, diuen, els suposa engreixar encara més les pèrdues que els ha provocat l'augment del gasoil.

ÀUDIOS RELACIONATS
Anar al contingut