Un pacient sord s'espera 7 hores a urgències perquè només l'avisaven per l'altaveu

Va explicar que era sord en arribar a urgències, però el personal sanitari no ho va tenir en compte per avisar-lo que podia accedir a la consulta
Un pacient sord s'espera 7 hores a urgències perquè només l'avisaven per l'altaveu
Almeria

Un pacient sord s'espera 7 hores a urgències perquè només l'avisaven per l'altaveu

Va explicar que era sord en arribar a urgències, però el personal sanitari no ho va tenir en compte per avisar-lo que podia accedir a la consulta
Redacció Actualitzat

L'organització en defensa dels usuaris de la sanitat pública Marea Blanca denuncia la discriminació que ha patit un pacient sord que va acudir als serveis d'urgència de l'Hospital Torrecárdenas d'Almeria. 

Segons explica Juan José Aguilera, va passar prop de set hores a urgències d'aquest hospital, on va arribar per una complicació de la seva diabetes. Tenia una inflamació al peu que li acabaven d'operar.

Tot i que va avisar a recepció que era sord, en tota l'estona que va estar esperant a urgències ningú es va acostar per informar-lo que podia accedir a la consulta del metge. Tots els avisos perquè entrés es van fer per megafonia. Juan José, que anava sol, no va sentir cap d'aquests avisos i va marxar cap a casa al cap de set hores, sense ser atès i fart d'esperar

 

 

Aguilera denuncia, via Facebook, que va explicar a la recepció del servei d'urgències que era una persona sorda. Però ningú ho va tenir en compte a l'hora de fer-li saber que podia entrar a consulta.

 

 

Juan José demana que els hospitals públics s'adaptin a les persones amb diversitat funcional o sensorial, tal com marca la llei. 

Amb cartells, reclama als treballadors sanitaris que s'acostin a les persones amb deficiències sensorials:

"Sisplau, no ens crideu per altaveus, acosteu-vos a nosaltres i toqueu-nos."

A més de fer pública la denúncia via Facebook, ha presentat una reclamació formal al serveis sanitaris de la Junta d'Andalusia. 

La Conselleria de Salut de la Junta ha dit que es tracta d'un "incident puntual" i que ja ha demanat disculpes a l'usuari per "les molesties". Segons la conselleria, el protocol estableix que quan arriba un pacient sord es fa constar que té una hipoacúsia des que passa el triatge perquè els professionals que l'atenen "coneguin la seva situació i surtin a buscar al pacient perquè entri a consulta".