Barcelona

Trias vol fer una prova de reforma de la Diagonal entre Francesc Macià i passeig de Gràcia

El candidat de Convergència i Unió a l'Ajuntament de Barcelona, Xavier Trias, ha assegurat que el pròxim mandat començarà la reforma de la Diagonal amb una prova pilot entre la plaça Francesc Macià i el passeig de Gràcia. Trias ha dit que si és escollit alcalde de la capital barcelonina engegarà la reforma en aquest tram i que es farà sense modificar-ne l'estètica actual. Trias ha apostat per eixamplar les voreres, segregar el carril bici, pacificar el trànsit i fer més ample el carril bus.

Actualitzat
L'alcaldable de CiU a Barcelona, Xavier Trias, vol  reformar l'avinguda Diagonal el pròxim mandat començant per una prova pilot en el tram entre la plaça de Francesc Macià i el passeig de  Gràcia sense canviar-ne l'estètica.

"La Diagonal la veus d'una manera i no vols que et canviï. Nosaltres no podem trencar l'estètica que té avui dia la Diagonal", ha dit Trias, que ha explicat que "mentre uns diuen: 'Jo no faré res', jo dic: 'Sí que ho faré".

"Farem una prova pilot de Francesc Macià fins al passeig de Gràcia, buscarem com es fa i veurem com funciona", ha conclòs. Segons ha dit en una conferència al col·legi d'Enginyers de Camins, Canals i Ports, la Diagonal aniria sense tramvia -que veu per  l'Eixample- "digui el que digui" la concessionària que explota el Trambaix i el Trambesòs, Tramvia Metropolità.

Les línies bàsiques de la transformació

Un dia després que el conseller de Territori i Sostenibilitat, Lluís Recoder, veiés prioritària la connexió del tramvia i digués que espera ordres de l'Ajuntament que sorgeixi de les eleccions municipals del 22 de maig, Trias ha marcat les línies bàsiques de la seva transformació de la Diagonal.

Per primera vegada després del fracàs de la consulta ciutadana per reformar-la -fórmula que no vol repetir per reformar l'avinguda-, ha explicat que per ell, el carril bici ha d'estar segregat de les voreres, que han d'eixamplar-se, i aposta per pacificar el trànsit i que el carril bus tingui un ample que li permeti circular sense problemes.

I ha exemplificat la seva voluntat que no vol canvis estètics dient que ell no vol tocar l'arbrat, perquè fer-ho indignaria. "La teoria que mourem els arbres no la vull ni sentir", ha afirmat.

El convergent creu que "la guerra contra el cotxe és perdre el  temps" perquè es necessita aquest mitjà, i considera que ha  d'apostar-se per la moto i el cotxe elèctric, reforçar-se el transport públic -augmentant la velocitat comercial de l'autobús- i encara es pot pacificar més el trànsit, creant zones 30 sense un carril bici segregat perquè les bicicletes han de circular pel centre.

Anar al contingut