TMB augmenta un 3% les sancions contra el frau i engega la campanya "Qui la fa la paga"

TMB està lluitant contra el frau per reduir el nombre de persones que viatgen sense bitllet al metro. Ha posat en marxa la campanya "Qui la fa la paga"', ha augmentat el preu de les sancions als infractors de 40 a 50 euros, ha incrementat el nombre d'inspectors i de vigilants de seguretat i ha canviat el tradicional torniquet d'accés per mampares. En els primers 8 mesos de l'any ha augmentat el nombre de sancions al metro un 3%, amb més de 33.000 denúncies. Tot i així, els que volen passar sense pagar se les inventen totes per saltar-se les diferents tanques de seguretat. TMB calcula que més de 13.000 persones es colen cada dia al metro de Barcelona.
TMB augmenta un 3% les sancions contra el frau i engega la campanya "Qui la fa la paga"
Barcelona

TMB augmenta un 3% les sancions contra el frau i engega la campanya "Qui la fa la paga"

TMB està lluitant contra el frau per reduir el nombre de persones que viatgen sense bitllet al metro. Ha posat en marxa la campanya "Qui la fa la paga"', ha augmentat el preu de les sancions als infractors de 40 a 50 euros, ha incrementat el nombre d'inspectors i de vigilants de seguretat i ha canviat el tradicional torniquet d'accés per mampares. En els primers 8 mesos de l'any ha augmentat el nombre de sancions al metro un 3%, amb més de 33.000 denúncies. Tot i així, els que volen passar sense pagar se les inventen totes per saltar-se les diferents tanques de seguretat. TMB calcula que més de 13.000 persones es colen cada dia al metro de Barcelona.
Actualitzat
Després de la publicitat pots interactuar amb el player amb els següents botons Engegar/Aturar Silenciar Pujar el volum Disminuir el volum Instruccions per interactuar amb el player
imatge
L'any passat, els interventors del metro van demanar el bitllet a prop de cinc milions de viatgers i l'1,1%, uns 55.000, no el portaven. Si extrapolem aquestes dades a l'1.200.000 persones que cada dia agafen el metro, el resultat és que diàriament viatgen sense pagar més de 13.000 persones.

El frau per part dels usuaris ha augmentat lleugerament ja que, fins ara, es mantenia en l'1%. Les dades s'han fet públiques a la comissió de seguretat i mobilitat de l'Ajuntament de Barcelona arran d'una pregunta de Convergència i Unió.

La presidenta de TMB ha afegit que l'any passat es va augmentar un 20% la plantilla d'inspectors i que s'ha implantat un sistema per demanar el bitllet massivament als viatgers a les estacions on s'ha detectat que hi ha més frau.

També es farà una campanya de publicitat per sensibilitzar els usuaris dels perjudicis que comporta no pagar el bitllet al transport públic, amb el lema "Qui la fa la paga".

A més a més, TMB preveu millorar les línies de peatge de les estacions substituint progressivament els accessos amb torniquets per portes de vidre que fan més difícil, tot i que no impossible, colar-se al metro.

No obstant això, la cinquantena d'inspectors que cada dia "pentinen" la xarxa, tant dins dels combois com a l'estacions, per enxampar els infractors, diuen que és molt difícil trobar un tren que vagi "net", amb tothom amb el bitllet picat. 

VÍDEOS RELACIONATS