Tarragona veu amb il·lusió Barcelona World, però el nom aixeca polseguera

Una de les veus que s'hi han mostrat més contràries és l'alcalde de Tarragona, Josep Fèlix Ballesteros, que ha demanat fins i tot que es replantegi. Segons Ballesteros, "Tarragona ja té una marca pròpia". Hotelers, constructors i entitats econòmiques estan entusiasmats amb l'anunci del projecte.
Tarragona veu amb il·lusió Barcelona World, però el nom aixeca polseguera
Tarragona

Tarragona veu amb il·lusió Barcelona World, però el nom aixeca polseguera

Una de les veus que s'hi han mostrat més contràries és l'alcalde de Tarragona, Josep Fèlix Ballesteros, que ha demanat fins i tot que es replantegi. Segons Ballesteros, "Tarragona ja té una marca pròpia". Hotelers, constructors i entitats econòmiques estan entusiasmats amb l'anunci del projecte.
Redacció Actualitzat
Després de la publicitat pots interactuar amb el player amb els següents botons Engegar/Aturar Silenciar Pujar el volum Disminuir el volum Instruccions per interactuar amb el player
imatge
Hotelers, constructors, entitats econòmiques i personalitats polítiques del Camp de Tarragona han rebut amb satisfacció l'anunci del projecte Barcelona World, que ha suposat una sorpresa majúscula per al territori, i especialment per als veïns dels terrenys on es construirà. N'hi ha, però, que no amaguen que el nom no agrada. Una de les veus que s'hi han mostrat més contràries és la de l'alcalde de Tarragona, Josep Fèlix Ballesteros, que ha demanat fins i tot que es replantegi.

Pegues al nom

Segons Ballesteros, "Tarragona ja té una marca pròpia" i, a més, "les marques Tarragona i Costa Daurada no poden desaparèixer en aquest projecte". L'alcalde ha afegit que es tracta d'una decisió transcendent: "No és una batalleta de campanar. La marca és molt important en el turisme". El president del PP a Tarragona, Alejandro Fernández, s'ha sumat a la crítica que per ell suposa un menyspreu a la marca Tarragona. També el subdelegat del govern espanyol, Jordi Sierra, ha considerat important destacar el nom de Tarragona en el projecte.

En canvi, el president de la Diputació i alcalde de Vila-seca, Josep Poblet, no pensa el mateix. Per ell, associar-se amb la marca Barcelona serà beneficiós, i el projecte suposarà un impuls turístic i n'ha destacat els llocs de treball que permetrà crear. En el mateix sentit s'ha manifestat l'alcalde de Salou, Pere Granados, per qui el nom serà un "valor afegit". Granados s'ha mostrat entusiasmat amb l'anunci, que representa una "injecció d'il·lusió" per al territori, que es convertirà en "líder europeu en turisme d'oci".

Des d'Iniciativa no es veu clar el projecte. La diputada ecosocialista per Tarragona, Hortènsia Grau, ha considerat una llàstima que l'alcalde Ballesteros "només valori negativament el nom i no el model que implica per al territori". "12.000 habitacions? Amb quina aigua?", s'ha preguntat Grau, per qui hi ha hagut de nou "opacitat i falta de participació" del territori en la decisió.

Gran notícia per als sectors econòmics

Molt lluny d'aquest posicionament, s'ha situat Port Aventura. Un portaveu de la companyia ha valorat positivament l'anunci de la construcció del projecte Barcelona World a Tarragona i s'ha mostrat confiat que crearà "sinergies" amb el parc d'atraccions.

També estan molt satisfets hotelers i constructors. La portaveu de l'Associació Hotelera de Cambrils, Salou i la Costa Daurada, Teresa Clavé, ha volgut agrair especialment la confiança dels empresaris per aquest territori, i el president de l'Agrupació provincial de Constructors d'Edificis de Tarragona, Manel Niñerola, ha considerat que l'arribada del projecte pot ser una porta al finançament dels bancs, una porta que els últims anys s'han trobat tancada.

Per la seva banda, la Cambra de Comerç de Tarragona ha demanat als inversors sensibilitat cap a les empreses i els treballadors de les comarques de Tarragona i les Terres de l'Ebre.

VÍDEOS RELACIONATS