Madrid

S'inicia una campanya de conscienciació sobre seguretat viària per intentar reduir infraccions com els excessos de velocitat

El 81% dels espanyols superen el límit de velocitat de les autovies, establert en 120 quilòmetres per hora. D'aquesta xifra, més del 60% circula per sobre els 140 quilòmetres per hora i dos de cada deu conductors situen el velocímetre entre els 120 i els 140. Aquestes són les dades més destacades de l'estudi elaborat pel Reial Automòbil Club d'Espanya (RACE) i Direct Seguros, mitjançant entrevistes a 2.000 persones de totes les províncies de l'Estat. L'estudi ha estat presentat coincidint amb l'inici de la campanya de conscienciació sobre seguretat viària que totes dues entitats han posat en marxa aquest estiu.

Actualitzat

El RACE i Direct Seguros recorreran aquest estiu les principals zones d'oci, platges i centres comercials per intentar conscienciar els conductors de la importància de complir les normes de circulació, com portar posat el cinturó de seguretat, respectar els límits de velocitat i evitar l'ús del telèfon mòbil.

La campanya de sensibilització comptarà amb un simulador que recrea un impacte a 40 quilòmetres per hora. I és que, com ha recordat el coordinador de Seguiretat Viària del RACE, Antonio Lucas, el 35% dels morts a la carretera i la meitat dels que van perdre la vida durant l'última Setmana Santa no duien el cinturó de seguretat.

En referència a la reforma del Codi Penal aprovada avui, que preveu l'enduriment de les penes per a conductors temeraris, el RACE coincideix amb el criteri establert pel Consell de Ministres pel que fa al consum d'alcohol i les mesures previstes per als ciutadans que condueixin sense carnet.

No obstant això, aquesta associació fa objeccions sobre la tipificació de l'excés de velocitat, ja que entén que la prova fotogràfica és insuficient i no ofereix seguretat jurídica a l'acusat. A més, el RACE és partidari d'establir mesures sancionadores intermitges, com ara faltes, i de realitzar una labor prèvia de conscienciació ciutadana. "És perillós abordar la seguretat viària des del punt de vista del Codi Penal, i quan s'aplica és perquè ha fallat tot l'anterior", ha destacat Lucas. D'altra banda, el RACE dón suport al carnet per punts, encara que creu que no ha passat prou temps per valorar-ne els efectes.

NOTÍCIES RELACIONADES
Anar al contingut