Proposen una emoticona de la regla per trencar tabús

L'ONG impulsora de la campanya l'ha presentat a l'organisme que gestiona les emoticones perquè accepti incloure-la
Proposen una emoticona de la regla per trencar tabús
Londres

Proposen una emoticona de la regla per trencar tabús

L'ONG impulsora de la campanya l'ha presentat a l'organisme que gestiona les emoticones perquè accepti incloure-la
L'emoticona guanyadora del concurs per representar la regla

L'emoticona guanyadora del concurs per representar la regla

"Hola, sóc la teva menstruació". Així començava un famós anunci televisiu que es va popularitzar el 2001. Hi apareixia una dona antiquada amb ganes d'espatllar la festa a una noia que no es deixava espantar. Si aquest espot va servir per normalitzar el període entre les adolescents, a d'altres punts del món encara hi ha molta feina a fer.

A Gana, el 90% de les noies de zones rurals encara s'avergonyeixen de tenir la regla, i el 64% de les dones britàniques se sentirien incòmodes parlant sobre la regla amb els amics homes. Són dades de la ONG Plan Internacional UK, que va engegar una campanya per escollir una emoticona per representar la regla.

"La meitat de les dones de 18 a 34 anys agrairien poder parlar amb la seva parella sobre el seu període a través d'un emoji"

Per això, l'organització va muntar un concurs en què es podien votar cinc opcions: tres gotes de sang soles, un calendari amb una gota, un úter, una compresa tacada o unes calcetes amb dues gotes a sobre.

Si hi ha una emoticona per a cada situació, per què no n'hi ha una sobre la regla?, es van preguntar. L'objectiu de la iniciativa és normalitzar la regla i facilitar que se'n pugui parlar a través d'aquests símbols.

La guanyadora ha estat aquesta:

Ara, l'organització ha presentat el símbol a l'organisme que gestiona les emoticones a tot el món, Unicode, i està a l'espera que l'acceptin i la vulguin incorporar en les noves actualitzacions.