Barcelona / Karma Peiró

Neix un gratuït de paper amb continguts dels blogs

Des que els primers diaris digitals van aparèixer a internet, cap al 1995, han estat centenars els articles que s'han escrit sobre la mort de la premsa escrita. Encara ara, amb la crisi econòmica la proliferació de continguts a internet i la davallada de les vendes dels diaris de paper, són molts els analistes, periodistes, economistes i experts en tecnologies que vaticinen la desaparició de la impremta tal com la coneixem. No obstant això, la realitat no fa més que confirmar que cal canviar models de negoci per presentar la informació en altres formats però que això no vol dir la desaparició del mitjà.

Actualitzat
Dins d'aquest context, sorgeixen iniciatives innovadores com "The Printed Blog", que rescata el paper per traslladar els millors continguts escrits en format digital. L'invent és un diari gratuït, de quatre pàgines a doble columna, que des d'avui dimecres es distribueix setmanalment per Chicago i San Francisco. La tirada inicial és de 2.600 còpies i està previst que d'aquí a un parell de setmanes també arribi a barris de Nova York.

El seu editor és Joshua Karp, un emprenedor que anteriorment havia creat una empresa de programari anomenada Freerain Systems i que la va vendre a ESM Solutions el 2007. Segons informa "The New York Times", Karp ha invertit un total de 15.000 dòlars en el projecte per començar. La seu ocupa una part de l'Associació Tecnològica d'Illinois i els 10 membres de l'equip són voluntaris que treballen amb els seus portàtils.

El gratuït es nodrirà dels continguts d'uns 300 blogs, entre els quals hi ha noms de referència com Daily Kos. La idea de Karp no és nova: fa vuit anys, quan els diaris digitals ja eren una referència, van sorgir projectes de traslladar els articles d'opinió a un butlletí setmanal en paper. Però la idea no va triomfar perquè es generalitzés.

Ara una de les queixes que ha hagut de sentir Karp és que "The Printed Blog" està escrit per bloguers i no per periodistes. "Sempre hi haurà la necessitat dels reporters, però no crec que la manera com els diaris treballen i s'imprimeixen actualment sobrevisqui".

Mentrestant, el sector publicitari tradicional s'està repensant la possibilitat d'anunciar-se en aquest nou mitjà gratuït, ara que el terreny digital és l'estrella. Joshua Karp projecta editar edicions d'informació local ja que està rebent ofertes d'anunciants interessats en certes zones.

Karp admet a la revista "Wired" que "The Printed Blog" és un experiment i es mostra optimista perquè la idea no suposa grans riscos econòmics.
Anar al contingut