Més ciclistes morts aquest 2017 que en tot l'any passat

Les senyalitzacions per recordar als vehicles que respectin les distàncies de seguretat i la informació als ciclistes perquè prenguin precaucions no són suficients

RedaccióActualitzat

La sempre difícil convivència a les carreteres entre els ciclistes i els altres vehicles s'ha posat de manifest aquest any més que mai.

Fins ara, ja hi ha hagut sis ciclistes morts a les carreteres catalanes, tres vegades més que l'any passat per aquestes dates i hi ha hagut 26 ferits greus. Si ens fixem en l'any sencer, el 2016 van morir quatre ciclistes. Per tant, ja n'han mort dos més que en tot l'any passat.

 

Les senyalitzacions per recordar als vehicles que respectin les distàncies de seguretat i la informació als ciclistes perquè prenguin precaucions no semblen suficients.

Avançaments perillosos

Els avançaments perillosos són habituals quan els ciclistes surten a circular per les carreteres: molts vehicles no respecten el metre i mig de distància que han de mantenir en fer l'avançament. De vegades, passen tan a prop que, com es pot veure en aquesta imatge, el ciclista pot tocar el capó del cotxe que l'avança.

 

Molts dels accidents es concentren els caps de setmana i en vies amb molta afluència de trànsit com l'N- 2, la C-31 o l'N-340.

En les rutes freqüentades per joves que surten de sales de festa, el risc més gran és a primera hora del matí, quan coincideixen aquests joves que no han dormit i que no estan en bones facultats coincideixen amb els ciclistes.

 

Per frenar aquesta tendència ja fa temps que s'estan posant senyalitzacions en una seixantena de trams de carreteres per recordar la distància mínima de seguretat. Una distància que si no es respecta pot comportar una multa de 200 euros al conductor.

 

Controls i informació als ciclistes

També es fan controls als ciclistes per recomanar-los que vagin identificats, amb assegurança i que portin armilles reflectores i casc i recordar-los que ells també han de seguir la normativa, tal com explica Ramon Vila, mosso de trànsit de Mataró.

"Acostumem a trobar molt el ciclista que s'agafa la carretera com un espai d'oci i realment no és així. Ens trobem ciclistes que van correctament pel seu voral dret, van amb grup, però no poden anar el grup homogeni com si fos la carretera tallada."

Vies prohibides als ciclistes?

Hi ha carreteres on el conflicte es reprodueix cada cap de setmana. Per exemple, a les costes del Garraf, on els cotxes es veuen obligats a circular a 10 quilòmetres per hora darrere dels ciclistes. Sovint, els cotxes fan tots els dotze quilòmetres a ritme de bicicleta.

 

Per això, alguns conductors pensen que en vies de molt trànsit, estretes i perilloses s'hauria de limitar la circulació de bicicletes.

En aquesta línia, alguns clubs ciclistes ja han començat a treure algunes rutes dels seus calendaris de sortides i han decidit no circular-hi per la perillositat.

 

VÍDEOS RELACIONATS
Anar al contingut