L'Oficina conjunta dels Mossos i la Guàrdia Urbana a la Barceloneta ha gestionat més de 1.200 denúncies en quatre mesos

ACN Barcelona.-L'Oficina de Recepció de Denúncies de la Barceloneta ha gestionat 1.282 atestats des que va entrar en funcionament el 2 de juny i fins al 5 d'octubre. La majoria d'aquests, concretament 886 (69%), han estat relacionats amb furts; també s'han denunciat pèrdua d'objectes, robatoris i furts de vehicles. Aquest equipament, situat al número 32 del Passeig Joan de Borbó, és la primera oficina conjunta a la ciutat dels Mossos d'Esquadra i la Guàrdia Urbana de Barcelona i té l'objectiu d'atendre peticions, demandes d'informació, assessorament i recepció de denúncies. L'orientació bàsica d'aquesta oficina és recollir denúncies per fets comuns i de baixa complexitat, ja que Ciutat Vella ja disposa de dues oficines principals tant de Mossos com de Guàrdia Urbana.

Tot i que els Mossos i la Guàrdia Urbana depenen de dues administracions diferents, dos agents de cada cos treballen de forma coordinada a l'oficina i atenen la ciutadania sense fer triatge dels casos per raó de competència amb l'objectiu d'assolir la màxima eficiència. Durant els mesos d'estiu, l'oficina ha funcionat de forma permanent, les 24 hores del dia de dilluns a diumenge. Actualment, l'horari d'atenció és de les 9 del matí a les 9 del vespre. Les obres de rehabilitació de l'oficina conjunta van suposar una inversió d'aproximadament 900.000 euros. L'edifici disposa d'una superfície construïda de 664 metres quadrats distribuïda en planta soterrani, planta baixa i quatre plantes. A la planta baixa, en un espai d'aproximadament 119 metres quadrats, s'ubica l'Oficina conjunta de Recepció de Denúncies i l'espai de retenció; a la primera planta, hi ha una sala d'informació i de reunions per al personal i l'espai destinat al Grup de Platges; a la resta de plantes estan ubicades les oficines, la zona de descans, els vestidors i els serveis de manteniment i instal·lacions.

Anar al contingut