Estudi 2004

Les vendes de televisors de plasma i aparells de DVD van ser les que més van créixer el 2004

La consultora AC Nielsen ha fet un anuari sobre les vendes de tot tipus de productes durant l'any passat a Espanya. Per primera vegada el sector d'imatge i so (29,3%) supera el d'electrodomèstics de gamma blanca (28,6%). La crescuda més gran d'entre tots els productes se l'emporten els televisors de plasma, amb un increment del 145% respecte a l'any 2003. El segueixen els aparells de DVD, amb un 73%. Els productes frescos s'estanquen i l'alcohol d'alta graduació i el tabac baixen les vendes entre un 2 i un 6%.

Actualitzat
Els televisors de plasma, amb un increment d'un 145%, i els lectors de DVD, amb un 73%, són els productes que més van augmentar les vendes l'any passat. Són dades de l'anuari presentat per la consultora AC Nielsen, que s'atribueixen al menor cost de venda al públic d'aquests aparells. Constata també que els productes frescos són els que van tenir més importància en la cistella de la compra i també el tabac i les begudes, sobretot les d'alta graduació alcohòlica. En xifres globals, la despesa en productes de gran consum dirigits a la llar va superar el 2004 els 51.000 milions d'euros, un 5,7% més que l'exercici anterior. En el cas dels electrodomèstics, es van superar els 7.500 milions de facturació i suposa un creixement d'un 12,5%. Per primera vegada, diu l'estudi, la imatge i el so, amb més d'un 29% de quota, desbanca el tradicional líder en aquest apartat, que és l'anomenada gamma blanca, com ara rentadores i frigorífics, que es van quedar en el 28,6%. En el sector de l'alimentació, destaca el creixement moderat d'un 3,6% dels productes frescos, davant l'augment d'un 7,7% dels envasats.
Anar al contingut