L'Ajuntament de Lleida implantarà el 8 d'agost el sentit únic als carrers Lluís Companys i Acadèmia

L'Ajuntament de Lleida implantarà el 8 d'agost el sentit únic als carrers Lluís Companys i Acadèmia

L'Ajuntament de Lleida implantarà el 8 d'agost el sentit únic als carrers Lluís Companys i Acadèmia

Actualitzat
Una cartell informant els veïns dels canvis de circulació als carrers Acadèmia i Lluís Companys de Lleida, que passaran a ser de sentit únic. Imatge del 3 d'agost del 2018. (Horitzontal)

Una cartell informant els veïns dels canvis de circulació als carrers Acadèmia i Lluís Companys de Lleida, que passaran a ser de sentit únic. Imatge del 3 d'agost del 2018. (Horitzontal)

ACN Lleida.-Els carrers Lluís Companys i Acadèmia de Lleida passaran a ser, a partir del pròxim 8 d'agost, de sentit únic, una mesura que pretén millorar la mobilitat del barri de l'Escorxador. Les modificacions suposaran, segons la Paeria, disposar de dos carrils per sentit a cada carrer, donant més fluïdesa i més seguretat a les cruïlles. La Paeria preveu una disminució del trànsit de pas, més pacificat i amb menys contaminació acústica. Segons una enquesta realitzada per l'Àrea de Mobilitat de l'Ajuntament, prop d'un 70% dels veïns de la zona avalen els canvis. L'Ajuntament ha iniciat una campanya de difusió entre els habitatges i els comerços del barri.

La capital del Segrià tindrà dues vies de sentit únic al centre de la ciutat. Es tracta dels carrers Lluis Companys i Acadèmia que a partir del pròxim dimecres, 8 d'agost, el carrer Acadèmia serà d'entrada des de l'avinguda Catalunya i de sortida cap al passeig de Ronda i, en canvi, el carrer Lluís Companys serà d'entrada des del passeig de Ronda i amb sortida a l'avinguda Catalunya.Els treballs d'adaptació a la nova regulació s'iniciaran dilluns vinent amb els canvis en la senyalització vertical d'ambdós carrers, per ta que dimecres vinent es pugui realitzar el canvi a primera hora del matí. El mateix dimecres es modificarà la senyalització horitzontal.Pel que fa al transport públic, la línia 11 modifica el seu traçat, circulant pel carrer Acadèmia en lloc de fer-ho pel carrer Lluís Companys, mantenint la cobertura al barri amb les dues parades ja existents al carrer Acadèmia, a més de les de Ronda-Unió i Plaça Pagesos. La línia 4 seguirà el seu traçat i parades actuals.Cal recordar que aquesta mesura s'adopta després dels estudis de mobilitat realitzats per l'Ajuntament de Lleida en els últims anys, reunions amb l'associació de veïns i altres entitats i també trobades amb els veïns. També es va portar a terme una enquesta presencial entre els veïns del barri, i també una enquesta més general a la pàgina web de la Paeria. L'enquesta va donar com a resultat que un 65% dels residents van valorar de forma positiva els canvis de circulació i les noves mesures de mobilitat a la zona.Campanya de difusió entre el veïnatL'Ajuntament de Lleida ja ha iniciat una campanya informativa entre els habitatges i els comerços del barri i l'entorn, amb cartells als portals i a les botigues, entre altres. La campanya de difusió es reforçarà amb anuncis a la premsa local, falques de radio i les xarxes socials.Altres canvis de mobilitat a la zonaDurant aquest estiu també està previst que la Paeria habiliti el nou carril bici de l'Avinguda Catalunya, que connectarà amb els trams de Rambla d'Aragó i el Pont de la Universitat, donant així continuïtat a aquest eix. Paralel·lament, també es treballa en el projecte del tram Ricard Viñes-Onze de Setembre, passant per l'avinguda Doctor Fleming, que és l'últim que queda pendent per completar l'Eix Nord-Sud entre els campus d'Agrònoms i Cappont de la UdL, tal com informen des del consistori. Un altre canvi de mobilitat que s'implantarà properament és la possibilitat de poder girar des de rambla d'Aragó al carrer Bisbe Messeguer, un nou gir a l'esquerra que millorarà substancialment la mobilitat a la zona, segons apunta l'Ajuntament de Lleida. Aquest canvi pretén evitar que el Centre Històric assumeixi un trànsit que no és el que hauria de tenir pels seus usos. La Paeria pretén amb tots aquests canvis la millora la circulació al barris més cèntrics de la ciutat.