La Ronda Litoral es tancarà en cas d'embús monumental

L'entrada i sortida de vehicles a la Ronda Litoral, a Barcelona, quedarà prohibida en cas de congestió greu. L'Ajuntament de Barcelona ha posat en marxa aquest dimecres un nou sistema de barreres, que de moment només són als accessos 22 i 24 i a la sortida 21 de la via en sentit Llobregat, que són els punts on hi sol haver més problemes en cas de retencions. L'objectiu de les barreres, que són prou estretes per deixar passar els vehicles d'emergències, és descongestionar el tronc central de la ronda i els laterals. Les barreres s'activaran a distància des del centre control de Collserola "quan estigui justificat", segons l'Ajuntament, i els conductors rebran l'avís a través dels panells lluminosos.
La Ronda Litoral es tancarà en cas d'embús monumental
Barcelona

La Ronda Litoral es tancarà en cas d'embús monumental

L'entrada i sortida de vehicles a la Ronda Litoral, a Barcelona, quedarà prohibida en cas de congestió greu. L'Ajuntament de Barcelona ha posat en marxa aquest dimecres un nou sistema de barreres, que de moment només són als accessos 22 i 24 i a la sortida 21 de la via en sentit Llobregat, que són els punts on hi sol haver més problemes en cas de retencions. L'objectiu de les barreres, que són prou estretes per deixar passar els vehicles d'emergències, és descongestionar el tronc central de la ronda i els laterals. Les barreres s'activaran a distància des del centre control de Collserola "quan estigui justificat", segons l'Ajuntament, i els conductors rebran l'avís a través dels panells lluminosos.
El regidor de Mobilitat de Barcelona, Francesc Narváez, ha fet una demostració del funcionament del nou sistema davant els mitjans de comunicació i ha afirmat que les barreres s'abaixaran quan un accident, una manifestació o qualsevol altre incident provoquin una congestió greu a la ronda.

Es calcula que cada dia passen 66.000 vehicles per cada sentit a la Ronda Litoral i que, de mitjana, cada setmana hi ha un accident que provoca retencions importants que atrapen desenes de conductors a la via. Les primeres barreres s'han instal·lat als punts que, d'acord amb l'estadística municipal, són més conflictius: l'accés a Trias Fargas i Selva de Mar i la sortida de la plaça Carbonera. Si el sistema funciona, més endavant es podria ampliar a la resta de la ronda i també a la Ronda de Dalt.