El Prat de Llobregat

Gavà i Castelldefels pacten amb AENA per reduir els sorolls de la tercera pista de l'aeroport

Des que el setembre del 2004 es va inaugurar la tercera pista de l'aeroport del Prat, els veïns de Gavà Mar denuncien el soroll ensordidor que sobrepassa, de molt, els límits permesos. Els ajuntaments de Gavà i Castelldefels han confirmat que han arribat a un principi d'acord amb AENA per minimitzar les molèsties que pateixen totes dues poblacions. Els veïns ja han expressat la seva satisfacció.

Actualitzat
Després de gairebé un any de manifestacions i talls als accessos de l'aeroport, els veïns de Gavà comencen a veure el final dels problemes de soroll. AENA ha presentat una proposta als alcaldes de Gavà i Castelldefels i a representants dels veïns, i els ha semblat molt satisfactòria. Es tracta de canviar la forma i direccionalitat dels aterratges i enlairaments, unes modificacions que impliquen importants obres. S'han de construir dos bucles que connectin la pista principal amb la tercera. D'aquesta manera, els avions poden creuar l'aeroport sense interrompre el trànsit aeri. Les obres, que pagaria AENA, poden costar més de 3 milions i mig d'euros. La reunió definitiva es farà a principis de setembre, i, si no hi ha cap imprevist, totes les parts firmaran l'acord. Després ha de ser la comissió de seguiment ambiental la que aprovi les obres. Els veïns són conscients que com a mínim passaran 9 mesos fins que puguin descansar del soroll dels avions.
Anar al contingut