Imatge d'una panera amb fruits de tardor com la castanya o el moniato. (Horitzontal)
Imatge d'una panera amb fruits de tardor com la castanya o el moniato. (Horitzontal)

Els majoristes de Mercabarna preveuen vendre 900 tones de castanyes i 750 de moniatos durant la setmana de Tots Sants

ACN Barcelona.-Els Majoristes de Fruites i Hortalisses de Mercabarna (AGEM) preveuen vendre 900 tones de castanyes i 750 de moniatos durant la setmana de Tots Sants, un 10% més que l'any passat. Les altes temperatures de les últimes setmanes han retardat la recol·lecció de les castanyes, el que encarirà el seu preu un 20% respecte la campanya anterior. Pere Prats, vicepresident del Gremi de Fruites i Verdures de Mercabarna, destaca que la Castanyada és una tradició "que recupera terreny" així com el consum de castanyes i moniatos més enllà de les festes. L'any passat, entre el 15 d'octubre i el 15 de novembre es van comercialitzar 1.845 tones de castanyes, gairebé 500 tones més que un any enrere. Pel que fa als moniatos, se'n van vendre 1.224 tones, un 20% més. Per promocionar el consum de fruits de tardor com la carabassa, el moniato, el codony, el caqui o la figa, Mercabarna ha impulsat per tercer any consecutiu la campanya 'Sabors de Tardor', que proposa, per exemple, utilitzar-los en l'elaboració de panellets saludables.

Els productors de Mercabarna destaquen que tot i les altes temperatures d'aquesta tardor les castanyes i els moniatos seran de gran qualitat tot i que una mica més cars que l'any passat. Pel que fa a la castanya, la gran majoria es portarà de Galícia, la més apreciada pels consumidors per la seva dolçor.Els moniatos que es consumiran durant la setmana de Tots Sants provenen majoritàriament de Cadis i Màlaga. Ramon Barri, expert en aquest producte a l'AGEM, destaca que el seu consum va a més en els darrers perquè els catalans "estan descobrint les seves aplicacions culinàries" i perquè molta gent vinguda de fora té en el moniato un producte molt habitual en la seva alimentació. Sabors de tardorMalgrat l'increment de les temperatures i l'arribada de festes foranes com el 'Halloween', des de Mercabarna es destaca que la Castanyada està recuperant terreny i que, a banda de la castanya i els moniatos, altres fruits de tardor com les carabasses, els caquis, les magranes, els codonys o les figues cada cop són més demandats pels consumidors. Amb aquest objectiu, el de promoure aquests productes, els Majoristes de Fruites i Hortalisses de Mercabarna, han impulsat per tercer any consecutiu la campanya 'Sabors de Tardor'. La iniciativa arribarà a la clientela de totes les fruiteries dels 39 mercats municipals de Barcelona, així com a mercats i establiments de l'àrea d'influència de la mà dels propis fruiter i fruiteres. En total es lliuraran 30.000 targetons informatius que convidaran a celebrar la Castanyada i Tots Sants amb panellets elaborats amb els productes més típics de l'estació.Pocs boletsPel que fa als bolets, uns dels productes estrella de la tardor, les altes temperatures del mes de setembre han fet que la temporada pràcticament no hagi arrencat. Jordi Serentill, especialista de l'AGEM en bolets, explica que fins ara el que ha arribat al mercat és una mica de rossinyol, això sí, de bona qualitat i en les últimes tres setmanes una mica de rovellons, camagrocs i llengua de bou provinents del Pirineu.Tot i el fluix inici de temporada, Serentill s'ha mostrat confiat que la producció revifarà en les pròximes setmanes. "Històricament les campanyes que arriben tard són les més bones qualitativament", ha destacat.

Anar al contingut