El Solsonès crea una jornada per atreure talent femení d'arreu del país

ACN Solsona.-El Solsonès ha creat la primera jornada formativa dirigida a emprenedores, artistes, dissenyadores i artesanes catalanes que porta per nom Talentària. L'objectiu és unir el talent femení d'arreu del país. La iniciativa tindrà lloc el 20 de maig a Solsona i, sota el títol de 'Branding 360º', se centrarà en les claus per crear una marca "amb essència". Algunes de les ponents seran l'experta en màrqueting emocional Gemma Fillol; la directora de la revista 'Kireei', Cristina Camarena; l'assessora Andrea Vilallonga; o la bloguera i formadora Anna Díez. La iniciativa està organitzada per la regidoria de Polítiques d'Igualtat de l'Ajuntament de Solsona i el Consell Comarcal del Solsonès a través del Servei d'Informació i Atenció a les Dones (SIAD). Les inscripcions per participar a la jornada s'obriran aquest divendres i la iniciativa neix amb voluntat de continuïtat.

Després de sis edicions dels cicles de seminaris de lideratge femení organitzats per l'Ajuntament de Solsona amb el suport del Consell Comarcal del Solsonès, les administracions han decidit madurar la iniciativa i convertir-la en un nou projecte. Segons ha relatat la regidora de Polítiques d'Igualtat, Yasmina Valderrama, "'Talentària' és un pas endavant, realitzat amb la confiança i l'aposta d'algunes participants al seminaris d'aquests últims anys, que ambiciona convertir Solsona en l'epicentre del talent femení". El projecte, segons Valderrama, té l'objectiu de "representar totes aquelles dones que cada dia aixequen el seu negoci amb el plus de conciliar-lo amb la vida familiar". La temàtica que s'ha escollit per a la primera edició de les jornades és la creació de marca. En aquest sentit, la tècnica responsable del SIAD del Solsonès, Maribel Bella, ha explicat que es tracta d'una "qüestió transversal que afecta totes les emprenedores i professionals que vulguin construir un projecte sòlid" en tant que els permetrà "diferenciar-se i connectar d'una manera directa amb el seu públic objectiu". La jornada es desenvoluparà a les instal·lacions de la seu del Centre Tecnològic Forestal de Catalunya i començarà a les nou del matí. La primera ponència porta per títol 'Els sis valors d'una marca amb essència' i anirà a càrrec de l'experta en màrqueting emocional i esdeveniments Gemma Fillol. Tot seguit es duran a terme un seguit de converses que porten per títol 'Marques que ens parlen de marca' i en les quals hi participaran les responsables de l'Obrador Xisqueta, Grow Disseny i Comunicació i Numon. Les converses estaran conduïdes per Cristina Camarena, directora de la revista 'Kireei'. Abans del dinar, l'assessora Andrea Vilallonga serà l'encarregada de parlar de comunicació i imatge personal per a emprenedores.La jornada també comptarà amb un taller pràctic, en aquest cas sobre l'ús de la xarxa social Instagram per a les marques i anirà a càrrec de la bloguera i formadora Anna Díez. L'acte de cloenda comptarà amb l'actuació musical de l'artista solsonina Alba Marbà. Els organitzadors, però, han ideat Talentària com un projecte que va més enllà d'una jornada d'un sol dia. Tal com ha explicat la regidora Valderrama, "és un procés de creació d'un projecte participat per diverses professionals del territori". Talentària també s'ha concebut com un projecte a llarg termini que es concretarà amb una sessió formativa anual que vol atraure emprenedores de tot Catalunya. Cada edició estarà centrada en una temàtica i combinarà ponències, experiències i tallers pràctics amb música i art.

Anar al contingut