Barcelona

El RACC alerta que unir el tramvia per la Diagonal multiplicarà per 4 el temps per sortir de Barcelona

La fundació conclou que es doblarien les emissions contaminants i augmentaria el temps dels autobusos i el temps que triguen els vianants a creuar la Diagonal

RedaccióActualitzat

Unir el tramvia per la Diagonal provocarà que es multipliqui per 4 el temps que els automobilistes necessiten per sortir de Barcelona, segons ha alertat el RACC en un estudi, que també avisa que les emissions contaminants es doblaran.

L'estudi contradiu així els informes encarregats per l'Ajuntament de Barcelona i conclou que la unió del tramvia per la Diagonal i la inversió a l'avinguda Sarrià i al carrer Urgell seria positiu per entrar a la ciutat però molt mal negoci per sortir-ne, segons ha assegurat Lluís Puerto, director tècnic de la Fundació RACC:

"Aquí hi ha un canvi substancial. El temps que abans sortint per l'avinguda Sarrià era de mitjana d'uns tres minuts i mig es converteix en 14 minuts i mig. És una pujada d'un 320% de temps de trajecte i de retruc, ja que es genera molta congestió, es dupliquen les emissions contaminants".

També augmentarien, doncs, les emissions. L'informe conclou que la reducció d'òxids de nitrogen proporcionada pel tramvia, que ha de substituir quatre línies d'autobús, no compensaria l'increment que suposaria la congestió de trànsit de cotxes i la resta de busos.

"Un tramvia mal resolt és la pitjor de les solucions"

A més, el temps de trajecte i d'espera dels autobusos també augmentaria i els vianants trigarien més a creuar la Diagonal. Per tot plegat, el president del RACC, Josep Mateu, ha sentenciat:

"Un tramvia mal resolt és la pitjor de les solucions. El que demanem és més temps, més estudis i més prudència perquè ens estem jugant molt. Ens estem jugant la Barcelona dels propers 50 anys".

El RACC, finalment, proposa que se soterri una part del tramvia per la Diagonal i que es replantegi si és o no una prioritat per a Barcelona.

L'estudi -que analitza 21 cruïlles de dues zones diferents: la de la plaça Francesc Macià, avinguda Sarrià i Urgell, i la de Balmes, Via Augusta i passeig de Gràcia - s'ha fet comptant un 7% menys del trànsit actual.

VÍDEOS RELACIONATS
Anar al contingut