El conflicte bèl·lic fa augmentar el consum televisiu i el temps dedicat als espais informatius

L'interès per seguir l'actualitat de la guerra i les diverses reaccions que provoca a tot el món ha fet augmentar el temps que les cadenes dediquen als espais informatius. El conjunt de cadenes de televisió ha passat de les 32,4 hores d'emissió diàries (de l'1 al 19 de març) a les 44,8 (del 20 al 26 de març). També ha augmentat el temps que els espectadors dediquen a seguir l'actualitat informativa. S'ha passat dels 47 minuts per persona i dia als 70, que representa un 48,2% més.
El conflicte bèl·lic fa augmentar el consum televisiu i el temps dedicat als espais informatius
TV3, líder d'audiència

El conflicte bèl·lic fa augmentar el consum televisiu i el temps dedicat als espais informatius

L'interès per seguir l'actualitat de la guerra i les diverses reaccions que provoca a tot el món ha fet augmentar el temps que les cadenes dediquen als espais informatius. El conjunt de cadenes de televisió ha passat de les 32,4 hores d'emissió diàries (de l'1 al 19 de març) a les 44,8 (del 20 al 26 de març). També ha augmentat el temps que els espectadors dediquen a seguir l'actualitat informativa. S'ha passat dels 47 minuts per persona i dia als 70, que representa un 48,2% més.
Com a conseqüència d'aquest interès, el total del consum televisiu a Catalunya ha experimentat un increment de 3 minuts de mitjana per persona i dia. S'ha passat de 221 minuts a 224 minuts des de l'inici del conflicte bèl·lic. Segons fonts de Sofres, TV3 és la cadena que han escollit prioritàriaments els espectadors per estar informats sobre el conflicte. Els telenotícies han registrat una quota mitjana del 31,3% (35,7% al migdia i 27,6% al vespre) i una audiència de 595.000 espectadors (613.000 al migdia i 574.000 al vespre). TV3 és la cadena que més temps ha dedicat a la informació sobre l'actualitat relacionada amb el conflicte. A banda dels telenotícies, TV3 hi ha dedicat 24 hores de programació, entre els espais especials i el "Diari de la guerra". Els especials emesos els dies 20, 21 i 22 van ser seguits per 131.000 espectadors de mitjana i van registrar una quota de pantalla del 17,1%. El "Diari de la guerra", l'informatiu especial que cada dia emet TV3 a partir de les 23.30, presentat per Carles Francino, ha registrat una audiència mitjana de 285.000 espectadors i una quota de pantalla del 19,4%. Pel que fa al programa informatiu del 33 "La Nit al dia", que presenta Mònica Terribas i dirigeix Rosa Marqueta, també ha registrat una pujada considerable, i ha passat dels 104.000 espectadors als 136.000 i d'una quota del 6,4% a la del 8,1%. Concretament ahir va tenir els millors resultats de la seva història, 187.000 espectadors i una quota de l'11,1%.