Alcaldes catalans i aragonesos s'uneixen per denunciar el mal estat de la Nacional 230

Alcaldes catalans i aragonesos dels municipis per on discorre la Nacional 230 s'han reunit a l'Ajuntament de Lleida amb l'objectiu de crear un grup de pressió per aconseguir la millora d'aquesta carretera d'enllaç amb França, molt transitada i amb un alt índex de sinistralitat. Els alcaldes de la plana de Lleida volen que el Ministeri de Foment converteixi la 230 en autovia, una idea que els alcaldes de muntanya veuen difícil d'executar.
Alcaldes catalans i aragonesos s'uneixen per denunciar el mal estat de la Nacional 230
Sopeira / el Pont de Suert

Alcaldes catalans i aragonesos s'uneixen per denunciar el mal estat de la Nacional 230

Alcaldes catalans i aragonesos dels municipis per on discorre la Nacional 230 s'han reunit a l'Ajuntament de Lleida amb l'objectiu de crear un grup de pressió per aconseguir la millora d'aquesta carretera d'enllaç amb França, molt transitada i amb un alt índex de sinistralitat. Els alcaldes de la plana de Lleida volen que el Ministeri de Foment converteixi la 230 en autovia, una idea que els alcaldes de muntanya veuen difícil d'executar.
Uns 400 camioners fan cada dia el trajecte entre Vielha i Lleida per la Nacional 230. El recorregut és una cursa d'obstacles, en què han de superar revolts i baixades molt pronunciades, tot damunt d'un ferm en molt mal estat. Els últims cinc anys hi ha hagut prop de 600 sinistres, en molts amb camions implicats, i gairebé 100 víctimes mortals, només en el tram de muntanya de l'N-230, tant de Lleida com d'Osca. Per evitar-los, els representants municipals demanen una intervenció urgent. El tram més perillós d'aquesta via és el que va des de la boca sud del túnel de Vielha fins a Benabarri, és a dir, la zona de muntanya. En el punt quilomètric 115 de l'N-230 encara s'hi pot veure la càrrega que va perdre un camió fa pocs dies quan va sortir de la carretera i va bolcar. Alcaldes i veïns temen que la situació empitjori quan s'obri el túnel de Vielha i incrementi encara més el volum de trànsit.

NOTÍCIES RELACIONADES