Amb una quota del 13,1%

TV3 fa el millor juliol des del 2018 i tanca la temporada amb lideratges destacats al lineal i al digital

Bona estrena d'"Els enverinaments de Salisbury" i "Hotel Voramar" i dels especials "30 anys dels Jocs Olímpics de Barcelona" i la cantada d'havaneres. Els informatius es mantenen al capdavant del rànquing qualitatiu i TV3 continua sent la cadena més ben valorada

TV3 ha tornat a acabar el mes líder d'audiència, segons dades de Kantar*. Aquest juliol, TV3 ha aconseguit una quota del 13,1% i fa el millor juliol des del 2018. Ha superat en tres punts la segona classificada, Telecinco, i en 3,2 punts la tercera, Antena3.  

TV3 lidera la franja del day time, amb un 13,3%, a 2,6 punts de la segona, Antena3, i lidera la franja del prime time de manera contundent, amb una quota del 14,8%, i supera per 5,1 punts la segona classificada, Telecinco. 

TV3 ha liderat l'audiència 28 dels 31 dies del mes de juliol, i el rànquing dels programes més vistos del dia en 31 ocasions, és a dir, tot el mes. I sempre ho ha fet amb un telenotícies. 

També és la cadena més ben valorada al juliol al panel de GfK**, amb un 8,4. 

El 3/24 ha fet aquest juliol la millor quota des de l'abril del 2020 i Esport3 ha anotat el millor juliol des del 2016. 

 

TV3 fa el millor juliol des del 2018 i tanca la temporada amb lideratges destacats al lineal i al digital
TV3 fa el millor juliol des del 2018 i tanca la temporada amb lideratges destacats al lineal i al digital

 

Bons resultats dels informatius, líders de totes les edicions  

Un mes més, els telenotícies es mantenen líders en totes les edicions i han encapçalat el rànquing dels programes més vistos del dia en 31 ocasions: onze el "TN vespre", deu el "TN migdia", cinc el "TN cap de setmana vespre" i cinc el "TN cap de setmana migdia". 

Els informatius de TV3 es mantenen al capdavant del rànquing qualitatiu dels informatius diaris, amb un índex de 8,5, segons el panel de GfK. I el "Més 3/24" és el programa amb més bona valoració: un 9. 

 

Aquest juliol destaquen els especials i les estrenes

Entre els programes més vistos, a més dels telenotícies hi ha espais de totes les temàtiques de la programació de TV3: entreteniment, sèries i documentals. 

L'especial amb què es van commemorar els 30 anys dels Jocs Olímpics de Barcelona va ser el cinquè programa més vist del mes, amb una quota del 21,6%, 382.000 espectadors i una audiència acumulada de 530.000 espectadors. A més, va liderar la franja. També destaca la cantada d'havaneres, des de Calella de Palafrugell, del dia 2, amb 289.000 espectadors, un 18,5% de quota i 793.000 espectadors d'audiència acumulada. 

Pel que fa a les estrenes, "Els enverinaments de Salisbury" lidera la franja, amb una quota del 16,4% i 284.000 espectadors el primer capítol de la sèrie de la BBC. L'estrena dels dos primers capítols de la sèrie "Hotel Voramar" també lidera la franja. El primer fa una quota del 14,8% i 272.000 espectadors, i el segon va tenir 222.000 espectadors i un 13,9% de quota. L'audiència acumulada total de tots dos va ser de 589.000 espectadors. I "A2veus" va fer una audiènciaacumulada de 426.000 espectadors. 

"La gran vetllada", amb Carol Rovira, va tancar la temporada amb el seu millor resultat, amb una quota del 13,2% i 207.000 espectadors. 

La pretemporada del Barça ha estat un èxit. Han destacat tots els partits: l'Olot-Barça, amb 137.000 espectadors i un 12,3% de quota; el Reial Madrid-Barça, amb victòria per als de Xavi en el primer clàssic de la temporada, amb una quota del 38,8% i 91.000 espectadors; el Barça-Juventus, amb 91.000 espectadors i un 44,4% de quota ,i el Barça-New York Red Bulls, amb 136.000 espectadors i un 30,4% de quota. 

A la franja del migdia continua destacant el "Cuines", amb Marc Ribas, Gessamí Caramés i Arnau París, que obté tot el mes molt bons resultats. El programa del 18 de juliol, en què van fer un carbassó al forn amb pernil, va ser el sisè del mes, amb 354.000 espectadors i un 25% de quota. I "Com si fos ahir", la sèrie de la sobretaula, el dia 5 va ser quinzena, amb 281.000 espectadors i un 20,2% de quota. 

Aquest juny també han destacat l'especial de "Polònia" dels musicals, amb 306.000 espectadors i un 16,8% de quota; "Merlí. Sapere aude", amb el capítol "La cigonya", amb 280.000 espectadors i un 14,1% de quota; l'"Atrapa'm si pots", amb Llucià Ferrer,  que es va emetre el dia 3, amb una quota del 15,9% i 210.000 espectadors, i "El paradís de les senyores", amb 209.000 espectadors i un 17,7% de quota. 

 

El portal de la CCMA rep 3,9 milions d'usuaris únics, 10,2 milions de reproduccions de vídeo i "Com si fos ahir" és el programa amb més audiència a la carta

Pel que fa a les audiències digitals, s'han fet 10,2 milions de reproduccions de vídeo, en directe i a la carta, un 3% més que el juliol del 2021. 

"Com si fos ahir" ha estat el programa amb més audiència a la carta del mes i supera el milió de reproduccions, amb 1.150.000. 17 dels 20 vídeos més vistos de TV3 han estat de la sèrie. 

"Crims" és el segon programa més vist a la carta durant el mes de juliol i acumula 520.000 reproduccions. El vídeo més vist del juliol és el capítol de la segona part del cas de la noia de Portbou, amb 75.900 reproduccions.  

La celebració dels concerts d'"Eufòria" al Palau Sant Jordi, el 16 i 17 de juliol, ha suposat un nou pic de consum del programa. Els vídeos sobre els concerts han tingut més de 2,2 milions de reproduccions a les diverses plataformes de distribució. I la publicació de les cançons del programa a les plataformes musicals digitals ha tingut més de 561.000 reproduccions. 

Les cinc emissions en directe més vistes del mes són totes partits de pretemporada del Barça. La més vista de totes ha estat el partit entre els New York Red Bulls i el Barça, amb més de 92.000 usuaris únics. És l'emissió més vista de tota la temporada. La primera va ser el partit Olot-Barça, amb 64.800 usuaris únics en directe. El segueix l'Inter de Miami-Barça, amb 53.000 usuaris únics, i el Barça-Reial Madrid amb 39.500.  

I pel que fa a les xarxes socials, la conversa social sobre els programes de TV3 ha generat 237.000 missatges a Twitter. El més comentat ha estat el "Preguntes freqüents", amb 77.000 missatges. 

 

TV3 tanca la temporada amb resultats excel·lents tant en lineal com en digital 

La temporada 2021-2022 ha estat plena d'èxits i bons resultats. TV3 ha liderat tots els mesos i tanca amb una quota mitjana del 14%. També ha liderat el day time, amb un 14%, i el prime time, amb un 16,1%. 

El programa que ha revolucionat l'antena ha estat "Eufòria". El concurs musical ha tancat la temporada amb una mitjana de 345.000 espectadors i un 20% de quota. A més, ha estat molt ben valorat, amb un 8,3. 

El capítol especial amb què va tancar la temporada la sèrie "Com si fos ahir" es va emetre en diumenge al prime time i va fer una quota del 13,3%, el van veure 209.000 espectadors i va liderar la franja. La ficció ha fet la millor temporada amb una audiència mitjana de 249.000 espectadors i un 17,8% de quota i líder de la franja. L'audiència acumulada al llarg de tota la temporada ha estat de 3.565.000 i està ben valorada qualitativament amb un 8. 

 

"Preguntes freqüents" tanca la temporada amb una mitjana de 199.000 espectadors, un 13,4% de quota i una audiència acumulada al llarg de tota la temporada de 3.700.000 espectadors. A més, ha tingut una valoració qualitativa a GfK de 8,1.   

 

En el prime time han destacat els programes d'entreteniment

"Crims" ha acabat amb una mitjana de 581.000 espectadors i un 25,8% de quota, que l'ha convertit en la millor temporada del programa. A més, és un dels més ben valorats per GfK, amb un 8,7. "El foraster" és una aposta segura i tanca amb una mitjana de 474.000 espectadors i un 23,2% de quota, calcant la quota de la temporada anterior. La valoració és molt alta, amb un 8,8. 

L'humor del "Polònia" segueix sumant seguidors i tanca la temporada amb 404.000 espectadors i un 17,7% de quota, i una nota qualitativa de 8,6. "Joc de cartes" és tot un referent cada temporada i ha fet una mitjana de 343.000 espectadors i un 18,2% de quota.  

I la primera temporada d'"El llop" va acabar amb una mitjana del 13,7% de quota i 290.000 espectadors. Pel que fa al "Sense ficció", ha liderat el global de la franja, amb una quota del 12,3% i 252.000 espectadors, i ha estat valorat amb un 8,5.  

Bon resultat també per a la sèrie "Cucut", que va tancar amb 314.000 espectadors i un 13,6%. I "Merlí. Sapere aude", amb 215.000 espectadors i un 12,1% de quota. 

I el concurs "Atrapa'm si pots" tanca la temporada amb una audiència mitjana de 223.000 espectadors i un 13,1% de quota. És líder de la franja amb comoditat i amb una audiència acumulada de 3.397.000 espectadors. A més, té una valoració de 8,3 segons el GfK. 

I pel que fa a les audiències digitals, la temporada també ha estat molt bona. Segons dades de Comscore, de setembre a juny TV3 ha estat la televisió líder d'audiència a internet a Catalunya tota la temporada, i ja acumula 62 mesos consecutius de lideratge. Ha tingut una mitjana d'audiència digital mensual de 2,8 milions d'usuaris únics, a Espanya. I el mes amb més audiència va ser el febrer, amb 3,1 milions d'usuaris únics a Espanya. 

Pel que fa al consum de vídeo, en conjunt s'han fet 123,5 milions de reproduccions de vídeo en directe i a la carta a les plataformes digitals de TV3. És un 1% més que la temporada 2020-21.  

El dia amb més audiència en directe per internet va ser el 31 de juliol, amb el partit de pretemporada entre el New York Red Bulls i el Barça, amb més de 92.000 usuaris únics. I pel que fa a les tres emissions més vistes en directe, han estat el partit del Barça a Nova York; també l'enfrontament de pretemporada entre el Barça i l'Olot (64.700 usuaris únics) i el partit de pretemporada entre l'Inter Miami i el Barça (50.800 usuaris únics). 

També ha destacat la final de la Lliga de Campions femenina de futbol entre el Barça i l'Olympique de Lió, que, amb 43.400 usuaris únics, és la cinquena emissió més vista en directe. 

Aquesta temporada, per primera vegada tres programes van superar el milió de reproduccions a la carta en un mateix mes. Van ser "Com si fos ahir", "Crims" i "Eufòria", en els mesos de maig i juny.  

A més, la sèrie de la sobretaula és el programa amb més reproduccions a la carta de la temporada, amb més de tretze milions de reproduccions, un 19% més que la temporada 2020-21. I ha tingut una mitjana setmanal de més de 287.000 reproduccions a la carta.  

"Crims" ha estat el segon programa amb més reproduccions a la carta de la temporada, amb 6,5 milions. La tercera temporada ha tingut una mitjana setmanal de 350.000 reproduccions a la carta, i supera el consum de les temporades anteriors. I els catorze vídeos més vistos de TV3 durant aquesta temporada són tots capítols del programa.  

El gran èxit de la temporada ha estat "Eufòria", amb 22,5 milions de reproduccions de vídeo del programa: quatre milions a la plataforma pròpia de la CCMA (web, aplicació mòbil i TV connectada) i 18,5 a les plataformes externes, sobretot a Instagram. La setmana amb més audiència ha estat la de la final, amb 145.300 usuaris i 424.500 reproduccions en directe i a la carta. A les xarxes socials el programa té 54.000 seguidors a Instagram, 6.700 a Twitter, 8.800 a TikTok i 6.200 a Twitch. I s'han publicat 142.000 missatges a Twitter sobre el programa.  

L'"InfoK" ha tingut 1,8 milions de reproduccions a la carta, un 14% més que la temporada 2020-21. El vídeo més vist aquesta temporada ha estat l'especial sobre la guerra a Ucraïna, que ha tingut 73.300 reproduccions a la carta. Si s'hi sumen els clips del programa, acumula 100.000 reproduccions. Aquest vídeo ha estat el segon més vist en la història del programa, darrere de l'especial coronavirus, que acumula 117.775 reproduccions a la carta a la plataforma pròpia i 48.400 a YouTube. 

"El foraster" ha crescut un 87% i registra 1,4 milions de reproduccions a la carta. I "Joc de cartes" ha tingut 1,3 milions de reproduccions a la carta, un 28% més que la temporada 2020-21.  

I el "Sense ficció" ha fet la millor temporada de totes, amb 1,1 milions de reproduccions a la carta, un 21% més que la temporada 2020-21. El documental més vist ha estat "102 minuts que van canviar Amèrica", amb 41.800 reproduccions a la carta.  

 

(Fonts: *Kantar, ind. 4 i + amb segones residències i convidats. Els programes que s'han emès simultàniament per més d'una de les nostres cadenes i s'han vist per televisió apareixen al rànquing amb l'audiència total. **GfK és l'empresa multinacional alemanya d'investigació i anàlisi de mercat que elabora informes sobre les valoracions qualitatives dels espectadors. Algunes de les televisions públiques més importants d'Europa han fet servir l'estudi qualitatiu "Jurat d'espectadors", de GfK, com per exemple la britànica BBC, l'alemanya ZDF, la neerlandesa NPO, la irlandesa RTÉ, la belga VRT, la russa CTC i també la privada britànica ITV. Actualment, a més de TV3, la BBC i la neerlandesa NPO continuen fent-lo servir i s'hi han afegit les televisions públiques de Mèxic i Singapur.) 

VÍDEOS RELACIONATS
Anar al contingut