Audiències 2013

Rècord històric de les campanades de TV3

TV3 tanca el 2013 mantenint el liderat absolut per quart any consecutiu, amb una quota anual del 13,5%. Les campanades de TV3, des de Barcelona, han estat les més vistes de la història, amb 1.031.000 espectadors que doblen l'audiència de la competència.

TV3 tanca el 2013 obtenint el seu rècord històric de les campanades (de les 23.56 a les 00.01) i mantenint el liderat absolut per quart any consecutiu en els rànquing d'audiència i de programes. Són ja quatre anys en primera posició. Aquesta solidesa de l'audiència de TV3 i la fidelitat dels seus espectadors fa que aquest 2013 la cadena hagi estat la més vista un total de 257 jornades.

Segons dades de Kantar Media, TV3 lidera l'audiència de l'any 2013, amb una quota anual del 13,5% i amb 2,6 punts d'avantatge en relació amb Antena 3, la segona cadena classificada, que ha obtingut el 10,9%. En tercer lloc s'ha situat Tele5, amb el 10,5%; en quart, TVE, amb el 7,1%; en cinquè, La Sexta, amb el 5,8%; en sisè, Cuatro, amb el 5,5%; en setè, les cadenes temàtiques de pagament, amb el 5%; i en vuitè, 8TV, amb el 3,4%. La 2 n'ha obtingut el 2,1%, i el Super3/33, l'1,7%.

Les campanades més vistes
La transmissió de les campanades de TV3, des de Barcelona, són les més vistes de totes les cadenes, amb 937.000 espectadors de mitjana i una quota del 38,7% i encapçalen el rànquing de programes més vistos del dia. Les clàssiques campanades de "Fin de Año de TVE", des de la Puerta del Sol, que són les segones més seguides, obtenen 534.000 espectadors de mitjana, 403.000 menys que les de TV3, i una quota del 21,9%, 16,8 punts per sota.

L'audiència mitjana dels minuts del canvi d'any, de les 23.56 a les 00.01, és rècord històric de TV3, amb 1.031.000 espectadors de mitjana i una quota del 41,2%. Respecte a l'any passat, el guany de TV3 en els últims minuts ha estat de 8.4 punts de quota. La segona cadena més vista en el moment del canvi d'any va ser La1, que obté 25.1%, que baixa 5.7 punts en la mitjana d'aquests minuts respecte a l'any 2013.

TV3 també va ser present a les xarxes socials durant l'entrada al Cap d'Any. Segons Trendsmap, l'acció #regalopetonsTV3, on es demanava als espectadors que enviessin un petó a través d'internet a aquells que creien que més s'ho havien merescut, va arribar a ser "trending topic" a Espanya en el moment de les campanades.

"Fènix 11-23", la pel·lícula de TV3 més vista
El liderat absolut de l'any i els alts índexs d'audiència i liderats parcials diaris de TV3 es basen en una graella en què destaquen la gran acceptació dels informatius, els programes d'entreteniment de producció pròpia, les transmissions esportives de la Champions de futbol i de les curses de Fórmula 1, i l'interès progressiu dels espectadors per la temàtica política, a partir del mes de setembre.

Cal destacar que TV3 ha estat l'única cadena que ha situat totes les edicions dels seus telenotícies en el rànquing anual dels 40 programes més vistos, amb quotes d'audiència entre el 19 i el 30%, que dupliquen o tripliquen les dels informatius de les altres cadenes. També han ocupat places en aquest rànquing molts programes de producció pròpia o coproduccions, com ara: "Crackòvia", "Polònia", "El convidat", "El foraster", "Veterinaris", "30 minuts", "La meva", el documental sobre l'atleta Kilian Jornet "Una línia fina" i la minisèrie "Olor de colònia".

Liderats dels canals 3/24 i d'Esport3
En el conjunt de l'any, el conjunt de canals de Televisió de Catalunya han aconseguit el 17,7% de quota, i el 3/24 i l'Esport3 són líders en els seus àmbits temàtics. El canal esportiu, en concret, ha batut, amb l'1,4% de quota mitjana anual, el seu rècord històric, des del setembre al febrer del 2012,  data en què es va posar en funcionament. Mentrestant, el canal de notícies es manté líder en el seu àmbit, amb l'1,2%, i el canal Super3/33 ha pujat la quota mitjana anual fins a l'1,7%.

Un total de 12 programes de TV3, entre els 20 més vistos de l'any
Pel que fa al rànquing dels 40 programes més vistos a Catalunya el 2013, TV3 guanya de manera aclaparadora situant-ne 27, mentre que les altres cadenes que n'hi han situat són: Tele 5, 7; TVE, 4; i Antena 3 i La Sexta, 1.

Dels 27 programes de TV3 situats en el rànquing, un total de 12 se situen entre els 20 primers, entre aquests, el més vist de l'any: l'eliminatòria Barça-Milan de la Champions de la temporada passada, que va tenir una mitjana d'1.730.000 espectadors de mitjana i el 47,2% de quota. Sis programes més de TV3 s'han situat entre els 15 primers del rànquing anual: el partit de la Supercopa d'Espanya Barça-Atlètic de Madrid, en el vuitè lloc; el "Telenotícies cap de setmana vespre", en el novè lloc; l'eliminatòria de la Copa del Rei de la temporada passada Barça-Còrdova, en el desè lloc; el "Telenotícies vespre", en el dotzè lloc, el capítol dedicat a Andrés Iniesta del programa "El convidat", en el tretzè lloc; les campanades de Cap d'Any, en el catorzè; el reportatge "400 KM", del programa "30 minuts", en el setzè; el programa de després del Gran Premi d'Espanya de F1, en el dissetè; l'entrevista al President de la Generalitat, en el divuitè; "Crackòvia", en el dinovè, i "Polseres vermelles", en el vintè.

TV3, la cadena generalista més valorada, i el 33, líder del panel
Finalment, en relació amb la mitjana de la valoració qualitativa de la programació en el panel de l'empresa GFK, TV3 ha estat valorada el 2013 amb un notable: un 8.0, una xifra que comparteix amb La Sexta. Per la seva banda, el 33 és la cadena líder i més ben valorada, amb un 8.5.

TV3 consolida el lideratge a internet, amb una cobertura mitjana del 19,7%
A internet, TV3 és també la televisió més seguida a Catalunya. Segons les dades de comScore corresponents al període gener-novembre del 2013, el conjunt de les webs de Televisió de Catalunya (TVC) ha obtingut una cobertura mitjana del 19,7%, 7 dècimes més que l'any passat.

"La Riera", líder a internet
Una mitjana d'1,2 milions d'usuaris únics mensuals es connectem a TV3 a través d'Internet per visualitzar els vídeos de TV3alacarta. Cal destacar que la telenovel·la de TV3 "La Riera" és el líder indiscutible amb 5,8 milions de visualitzacions. D'altra banda, el fenomen de l'any passat ha estat una altra sèrie dramàtica, "Polseres vermelles" que encapçala el rànquing dels 15 vídeos més vistos, amb una mitjana de 175.000 visualitzacions per capítol, la qual cosa la situa com el programa més visualitzat.

Xarxes socials
La presència dels continguts de TVC a xarxes socials es consolida el 2013 amb més de 140 programes amb perfils oficials a Facebook, Twitter, YouTube, Instagram i Spotify, que apleguen més de 4.500.000 subscripcions. Els programes d'esports obtenen el creixement més destacat, amb un increment del 827% a Facebook i un 95% a Twitter, segons dades internes. A YouTube, el canal de TV3 observa un increment del 11% de visualitzacions respecte l'any anterior, i supera els 16.800.000 visualitzacions.

Aplicacions mòbils
Les aplicacions mòbils de TVC han superat enguany les 940.000 descàrregues, amb una mitja d'usuaris actius de més de 27.000 mensuals. L'aplicació que ha incrementat una major pujada és Super3 mòbil, amb un 71.5% d'usuaris actius més que l'any anterior, seguida de l'aplicació del 324 mòbil, amb un 15.7%. L' aplicació d'"Oh happy day", la primera aplicació de la cadena destinada a oferir continguts de segona pantalla que acompanyin l'emissió per televisió, ha arribat a les 37.000 descàrregues en els 4 mesos que ha durat el programa.
Anar al contingut