Ciudad Real

L'aeroport de Ciudad Real deixa d'operar vols comercials entre les crítiques dels empleats

L'aeroport de Ciudad Real s'ha quedat sense vols comercials. La companyia Vueling, l'única que hi operava, ha deixat de fer-ho aquest dissabte a la tarda. La instal·lació restarà oberta només per a vols particulars esperant que el jutge mercantil decideixi si n'autoritza el tancament provisional durant un any, com han demanat els administradors que gestionen el procés concursal en què es troba immersa la infraestructura. Preparat per acollir fins a cinc milions de viatgers, des que va començar a funcionar, ara fa tres anys, la xifra de passatgers que han utilitzat les instal·lacions ha estat de poc més de 100.000.

RedaccióActualitzat
Un avió amb destí a Barcelona i una quarantena de passatgers a bord ha estat l'últim a enlairar-se de l'aeròdrom manxec. Els treballadors de la instal·lació, afectats per un ERO, l'han acomiadat llançant avions de paper sense horitzó, que és com veuen el futur laboral els 80 empleats de la infraestructura.

I és que la companyia de baix cost Vueling, l'única que operava des d'aquest aeroport connectant la capital manxega amb Barcelona i Palma amb dos vols setmanals subvencionats per la comunitat manxega, ha marxat i deixa la infraestructura aeroportuària sense vols comercials.

De moment sembla que ningú ha dit als treballadors, que estan afectats per un ERO des de començament d'any, que no s'han de presentar al llocs de feina. Reclamen que "s'aprofiti que la inversió està feta perquè segueixi funcionant" i afegeixen que s'ha de fer el que sigui perquè l'aeroport, amb una de les pistes més grans d'aterratge del país, "no pot abandonar-se i deixar-lo morir".

El comitè d'empresa de l'aeroport denuncia que la presidenta regional, María Dolores de Cospedal, va assegurar durant la campanya electoral que faria el que calgués perquè l'aeroport no tanqués, però que fins ara "no ha mogut fitxa". Els treballadors critiquen que no es busquin alternatives, com que els vols que promou el govern regional per a persones grans o joves tinguin el punt de sortida i arribada a aquest aeroport.

Una vintena d'indignats del moviment 15-M han ocupat les instal·lacions durant tot el dia i han acampat a l'exterior un cop tancades les instal·lacions. L'objectiu d'aquest grup, que ha fet una marxa des de la capital de 15 quilòmetres, és solidaritzar-se amb els treballadors i interessar-se pel seu futur laboral.

Infrautilitzat

El que va ser el primer aeroport privat espanyol, que havia de suposar la porta d'entrada a Madrid pel sud, i amb connexió amb l'AVE, va començar a funcionar al desembre del 2008. Però les expectatives no s'han complert mai i ara està en concurs de creditors.

El nombre de passatgers de l'aeroport mai ha estat significatiu. Durant el 2009 el van usar més de 53.000 passatgers. El 2010, aquest nombre va baixar fins a 33.500 i, durant els primers 6 mesos del 2011 només han utilitzat l'aeroport Central prop de 12.000 passatgers.

L'aeroport Central disposa d'una pista de 4.000 metres, una terminal de passatgers de 28.000 metres quadrats amb capacitat per a cinc milions de passatgers anuals i una zona de càrrega per moure fins a 90.000 tones anuals.

Segons l'últim informe concursal, el valor actual de les instal·lacions rondaria els 700 milions d'euros.




VÍDEOS RELACIONATS
Anar al contingut