Messi ja és un fòssil: petit i excepcional, l'argentí dona nom a una espècie
El futur de Messi és més clar en la paleontologia

Messi ja és un fòssil: petit i excepcional, l'argentí dona nom a una espècie

Científics argentins bategen dos fòssils amb noms oportuns a la situació incerta que ha viscut l'exblaugrana

Redacció Esport3Actualitzat

Dos centimetres i mig fa 20 milions d'anys. Un paleontòleg argentí ha descobert una nova espècie a la Patagònia i li ha posat un nom gens casual: Discinisca messii. Denominació en honor del millor jugador del món per a un fòssil que, com Leo Messi, és petit i excepcional. "Fins on sabem és el primer fòssil que porta el nom de Messi", explica al diari El Tiempo l'investigador Damián E. Pérez.

El seu hàbitat era marí i era solitari, semblant a una cloïssa, tot i que no tenen res a veure. Va viure al cenozoic a l'actual Patagònia i s'alimentava de petits microorganismes que trobava a l'aigua.

L'organisme fa 2,5 cm (Agencia SINC)

Fins ara Messi era un llangardaix, el Liolaemus messii, espècie batejada l'any 2019.

Ara científics argentins han decidit que tot i que Messi encara té corda per estona, bé es mereix donar nom a un fòssil. El van descriure a la revista Ameghiniana, juntament amb una altra espècie semblant.

A aquest segon fòssil descobert van posar-li un nom que no podia ser més adequat en aquests dies en què el futur de l'astre argentí ha estat tant incert: Discinisca porvenir. Barcelona, Miami i l'Aràbia Saudita es disputaven l'"esdevenidor" de Leo Messi.

El periodista Xavier Duran ha fet notar aquesta relació entre els dos fòssils descoberts, un anomenat en honor de Messi i l'altre casualment relacionat amb els moments d'incertesa de l'exblaugrana.

Les dues espècies haurien conviscut fa uns 20 milions d'anys a les costes patagòniques. Amb el futur de Leo Messi resolt, qui sap si podrà perdurar 20 milions d'anys més.

Messi