Fórmula 1

La primera cursa del Mundial dictarà sentència sobre les modificacions tècniques

Encara no ha començat i ja ha esclatat la polèmica. El Mundial de F1 comença aquest cap de setmana amb les acusacions de fer trampa d'alguns equips cap a Brawn GP, el nou equip que ha aconseguit córrer més que cap altre gràcies a un sospitós propulsor. Ara la resta miren de treure el màxim profit d'un reglament que els deixa cada cop menys marge. Les modificacions aerodinàmiques, el sistema KERS i el retorn dels "slicks" són les principals novetats de la temporada.

Actualitzat
Estèticament, els monoplaces del 2009 no tenen res a veure amb els de la temporada passada. L'aerodinàmica s'ha reduït un 50% i han desaparegut tots els apèndixs que els enginyers havien ideat en els últims anys. A davant, l'aleró es més ample i baix, i a darrere, més alt i estret. Tot plegat per permetre que els cotxes puguin acostar-se més entre si i afavorir els avançaments. Aquest és també l'objectiu del KERS, un sistema de recuperació i reaprofitament d'energia. S'aprofita l'energia cinètica que es produeix en el moment de la frenada, un generador la converteix en energia elèctrica, que queda emmagatzemada en unes bateries. El pilot disposa d'un botó al volant per triar el moment en què la vol utilitzar. A més, uns 80 cavalls extra de potència, que representen uns 6,5 segons per volta.

L'altra gran novetat és el retorn dels pneumàtics llisos, els "slicks", sinònims de més adherència. Tots aquests canvis tenen l'objectiu de fer més gran encara l'espectacle de la F1.
Anar al contingut