Messi  i Beckham durant els quarts de final de la Champions el 2014
Messi i Beckham durant els quarts de final de la Champions el 2014 (Reuters)
Futbol

Com ha aconseguit convèncer l'MLS Leo Messi?

La competició nord-americana, amb menys potència esportiva que el futbol europeu i menys diners que l'Aràbia Saudita, ha captivat Messi amb altres arguments

Redacció Esport3Actualitzat

Leo Messi viurà presumiblement la que serà l'última etapa de la seva carrera en un futbol sense solera com és el nord-americà. No ha estat ni la idea romàntica de tornar al Barça ni l'astronòmica oferta econòmica de l'Aràbia Saudita el que ha convençut el crac argentí a l'hora de resoldre el seu futur. Però què ofereix l'Inter de Miami i l'MLS al set vegades Pilota d'Or per convence'l?

La proposta de l'equip de Florida, del qual David Beckham és accionista principal, no és la d'un club aïllat, sinó que té el suport de l'organització de la Major League Soccer i dels seus "partners". Entre aquests patrocinadors hi ha, casualment, la marca Adidas, de la qual Messi és la principal icona des de fa gairebé dues dècades. 

Beckham és l'exemple perfecte del que pot arribar a representar Messi per al futbol nord-americà, que ha d'organitzar el pròxim Mundial. Al mateix nivell del que va representar l'anglès quan l'any 2007, amb 32 anys, va fitxar pel Los Angeles Galaxy, Messi serà l'ambaixador d'una competició i un futbol que l'acollirà amb els braços oberts i li donarà una cobertura publicitària sense comparació a Europa en un país on el "soccer" s'ha anat fent popular a través dels emigrants llatinoamericans i ha anat guanyant pes en relació amb altres esports. 

Al marge de la fitxa que li atorgui l'Inter de Miami, Messi percebrà una part dels ingressos que generi el League Pass de l'MLS, l'abonament per veure els partits per televisió o online, que ostenta Apple als Estats Units. També percebrà un percentatge dels ingressos que li generi a Adidas la seva arribada al país nord-americà.

Finalment, a falta de concretar si pot tenir un paper d'ambaixador de cara al Mundial del 2026, Messi tindrà l'opció de comprar, un cop es retiri, els drets d'una franquícia de l'MLS, que continua en expansió. Igual que va fer Beckham al seu dia.

ARXIVAT A:
Messi
Anar al contingut