Una imatge d'arxiu del límit de la velocitat a 80 km/h
Una imatge d'arxiu del límit de la velocitat a 80 km/h
Barcelona

Trànsit no acceptarà que un hipotètic augment dels morts s'utilitzi per criticar la supressió dels 80 km/h

El director del Servei Català de Trànsit, Joan Aregio, considera que relacionar directament un hipotètic increment en el nombre d'accidents de trànsit i les modificacions introduïdes pel govern de Mas en la mesura dels 80 km/h és "inacceptable" i "massa frívol".

Actualitzat
Aregio acusa d'"irresponsables" les veus crítiques amb la mesura, com per exemple les del seu antecessor en el càrrec, Josep Pérez Moya, que ha demanat responsabilitats al govern en cas que s'incrementi el nombre de víctimes.

En aquest sentit, l'actual director del Servei Català de Trànsit alerta que "faríem un pobre favor a les polítiques que s'estan aplicant si ens dediquem a posar víctimes sobre la taula", i remarca que encara no s'ha completat la supressió dels 80 km/h i que, per ara, no s'ha incrementat el nombre de morts a les carreteres catalanes.

Per Aregio, "darrere de les estadístiques hi ha persones i famílies destrossades", i per això cal anar amb compte amb els arguments que es fan servir per evitar caure en la "demagògia".

D'altra banda, l'exlíder de CiU a Tarragona explica que "és molt reduccionista" pensar que la disminució de la velocitat ha estat "l'únic factor" que ha influït en el descens de la sinistralitat a les carreteres, perquè hi ha altres factors com la "implantació de més radars" o "l'entrada en vigor del carnet per punts" que inevitablement han afavorit que hi hagi menys víctimes.

Finalment, Aregio ha defensat que la nova gestió del trànsit també es farà tenint en compte els criteris mediambientals, i ha deixat clar que la supressió de la "zona 80" és un "compromís polític" i que la promesa està basada tant en criteris tècnics com polítics.
Anar al contingut