Imatges de treballadors penjats a la roca col·locant malles per estabilitzar la cinglera de l'esllavissada del Castell de Mur. Imatge del 30 de…
Imatges de treballadors penjats a la roca col·locant malles per estabilitzar la cinglera de l'esllavissada del Castell de Mur. Imatge del 30 de maig del 2018. (horitzontal)

Tot a punt per començar a retirar les roques de l'esllavissada del Castell de Mur

ACN Castell de Mur.-El president de la Diputació de Lleida, Joan Reñe, ha confirmat que està tot a punt perquè la setmana vinent comencin les tasques de retirada de roques de l'esllavissada del Castell de Mur a la carretera LV-9124. Reñe ha dit que es traslladarà a la zona màquines de gran tonatge per partir les roques i poder-les retirar del lloc on es troben. Aquestes obres es podran començar gràcies a les feines que ja s'han fet d'estabilització de la cinglera amb la col·locació de malles a la roca que ha suposat haver de perforar entre 10 i 15 metres per poder-les assegurar. Es tracta de treballs en alçada i verticals que s'han fet amb celeritat però amb la màxima seguretat possible. El president provincial ha anunciat que a finals de juny ja es podrà tornar a circular per aquesta via que condueix al municipi de Sant Esteve de la Sarga i al Congost de Mont-Rebei i ha afegit que la inversió de l'ens provincial acabarà sent entre 430.000 i 45.000 euros.

Reñe ha parlat del camí que es va habilitar per poder circular els veïns del municipi de Sant Esteve de la Sarga, que surt des del nucli de Cellers i arriba a Moror, i ha dit que és ''provisional'' mentre no es reobri la carretera i ha reconegut el ''mal estat'' d'aquesta pista els dies de pluja a l'haver-hi fang i complicar la circulació.Poder utilitzar aquesta via escurça el temps de trajecte dels veïns per poder anar a Tremp en més d'una hora. Mentre no es reobri la carretera LV-9124 la sortida que tenien era per Pont de Montanyana. Anar per aquesta via suposa més d'una hora i mitja de temps.La prioritat ara és reobrir la via amb seguretat i posteriorment es realitzaran tasques mediambientals per reduir l'impacte que el trencament de la cinglera ha deixat en la muntanya. S'estan buscant possibles emplaçaments per al material arrossegat sense transports excessius a abocador. El vessant de sota de la carretera està previst que es repobli amb terres vegetals i plantacions amb espècies autòctones de tota al vessant afectada, per aconseguir la més rapida integració de les obres.L'esllavissada va ser grans magnituds i molt excepcional. Els tècnics van quantificar en unes 50.000 tones el volum de material arrossegat i en uns 5.000 camions de runa els que s'hauran de retirar.

Anar al contingut