L'objectiu de diferents línies ferroviàries europees és arribar a connectar 13 ciutats europees a través de trens nocturns (EuropaPress)

Torna el tren nocturn entre París i Berlín després de gairebé una dècada

Els combois circularan tres cops per setmana, però es preveu que la freqüència augmenti l'octubre de l'any vinent

RedaccióActualitzat

Aquesta setmana es reprèn el servei de trens nocturns entre Berlín i París després de gairebé deu anys. Inicialment, els combois circularan tres cops per setmana, per bé que hi ha plans per augmentar la freqüència l'octubre del 2024.

La connexió estarà operada per Deutsche Bahn, els ferrocarrils federals austríacs (ÖBB), la SNCF francesa i l'NMBS/SNCB belga. Segons Deutsche Bahn, són moltes les reserves de bitllets registrades per a les vacances i només després hi haurà "suficients places lliures":

"Així que vam llançar una nova connexió de tren nocturn juntament amb els nostres ferrocarrils associats, hi va haver un veritable auge de reserves."

L'empresa alemanya va interrompre el servei de trens nocturns el 2014 a causa de la caiguda de la demanda i l'envelliment dels cotxes llit, però l'interès per aquests s'ha disparat a Europa en els darrers anys. 

Aquest fet s'explica en part, per la preocupació dels viatgers pel canvi climàtic i les elevades emissions associades al transport aeri. En aquest sentit, Deutsche Bahn, juntament amb diverses companyies ferroviàries europees, preveu oferir cada cop més connexions amb l'objectiu de connectar 13 ciutats europees a través de trens nocturns.

Si l'oferta s'acaba materialitzant, aquests desplaçaments podrien reduir considerablement els trajectes en avió. Així ho analitzava el "30 minuts" "Europa, a un cop de tren".

L'objectiu de diferents línies ferroviàries europees és arribar a connectar 13 ciutats europees a través de trens nocturns (EFE)

 

A l'Estat es van suprimir tots els nocturns

Actualment, a Espanya no hi ha trens nocturns ni per a trajectes interns ni per viatjar a l'estranger. Tot i que fa uns anys era habitual trobar opcions que permetien viatjar de nit entre ciutats com Barcelona i Madrid, Renfe els va anar reduint i, el 2020, durant la pandèmia, els va acabar de suprimir.

Raül Blanco, el responsable de Renfe, reconeixia fa uns mesos que no són serveis rendibles i que si es volen recuperar caldran subvencions públiques que ajudin.

 

ARXIVAT A:
Transport públic
Anar al contingut