Surt de Barcelona un creuer que farà la volta al món en 117 dies

Malgrat l'emergència climàtica, molts viatgers opten per aquest tipus de turisme, amb creuers com l'MSC Poesia, que estarà prop de quatre mesos navegant

RedaccióActualitzat

En els últims 20 anys s'ha multiplicat per sis els creueristes que passen pel port de Barcelona. En molts casos, els creuers fan una ruta d'una o dues setmanes pel Mediterrani i fan parada a la ciutat només un dia o unes hores. Però hi ha creuers, com l'MSC Poesia, que fan un viatge molt més llarg, de gairebé quatre mesos

Aquest diumenge centenars de passatgers han pujat al vaixell, que durant 117 dies farà la volta al món. Més de 2.800 persones, entre els quals 50 catalans, viatjaran a bord del creuer que s'aturarà a més de 50 ports de 30 països d'Àfrica, l'Amèrica del Sud, l'Amèrica del Nord i Europa. També havia de passar pel mar Roig, però la guerra a Gaza ha fet canviar l'itinerari.

Els creuers desperten molt interès entre els turistes rics que busquen fer un turisme de luxe. En aquest cas, el viatge complet costa més de 20.000 euros per persona.

Entre els passatgers que han embarcat a l'MSC Poesia aquest diumenge, hi ha jubilats com Leo Panzarella, que ha vingut des del Canadà per agafar el vaixell al port de Barcelona.

També és el cas de Núria Marí i Jordi Morera, que faran una bona part del trajecte, 88 dies: "Va sortir l'oportunitat amb un altre matrimoni també jubilat i vam comprar els bitllets", explica en Jordi. "Hem estalviat tota la vida", afegeix la Núria. 

Hi ha d'altres passatgeres, com la Zaga i la Nadine, dues escriptores alemanyes que durant el trajecte treballaran. "Observant la gent del vaixell ens inspirem per escriure", expliquen.

 

Els creuers continuen salpant, tot i la crisi climàtica

Es tracta d'un model turístic molt controvertit, per l'impacte mediambiental que genera, en plena emergència climàtica. "Un creuer no és sensible amb el canvi climàtic, no ens podem enganyar", admet la Nadine. 

La navegació verda és un repte encara llunyà per a les companyies de ferris. Els vaixells ja poden assolir les zero emissions a port, però la descarbonització té més interrogants que certeses.

Mentrestant, els ecologistes fa temps que exigeixen una regulació específica. L'anterior govern municipal de Barcelona havia anunciat la seva intenció de limitar els creuers que s'aturen a la ciutat, però la mesura no es va arribar a materialitzar.

Altres indrets, sí que ho han fet; a les Balears, per exemple, només poden arribar-ne tres al dia. A Dubrovnik el topall són dos al dia; Venècia ha optat per treure'ls del Gran Canal, i Amsterdam els ha prohibit del tot.

ARXIVAT A:
Medi ambientTurisme
VÍDEOS RELACIONATS
Anar al contingut