El port de Sagunt (Europa Press)
El port de Sagunt (Europa Press)

Sagunt es perfila com la seu de la gigafàbrica de bateries de Volkswagen

El projecte de gigaplanta a la ciutat valenciana tirarà endavant quan es confirmi l'arribada dels fons europeus

Iván GutiérrezActualitzat

Catalunya es queda sense la gigafàbrica de bateries. El grup Volkswagen ja té pràcticament decidit el lloc on instal·larà la gigaplanta de bateries a l'estat. Sagunt, al País Valencià, té tots els números per ser-ne la seu.

Hi havia diverses candidates, com Extremadura o l'Aragó, però el País Valencià es perfila com el lloc escollit, segons ha avançat el Tribuna de la Automoción i han confirmat a TV3 fonts coneixedores.

Molt a prop d'on fa 40 anys encara cremaven els alts forns de Sagunt, víctimes de la reconversió industrial dels 80, podria instal·lar-s'hi la nova gigafactoria de bateries de Volkswagen.

Per la seva banda, Seat, filial de Volkswagen, que és qui necessitaria les bateries, assegura que encara no hi ha cap decisió en ferm, un detall compartit per la Generalitat Valenciana.

En tot cas, Catalunya queda fora de joc, tot i que la majoria del procés del cotxe elèctric, tant la fabricació com la recerca i desenvolupament es farà des de Martorell.

La planta de Volkswagen a Landaben, a Pamplona
La planta de Volkswagen a Landaben, a Pamplona (Europa Press)


Les raons a favor de Sagunt

Però, per què Sagunt ha estat finalment l'escollida? És una ciutat molt ben connectada per carretera, tren i mar, però el factor decisiu són les ajudes públiques. Com passa amb els fons Feder, Brussel·les prioritza i dona més ajudes si la zona s'ha de desenvolupar. I Sagunt està fins i tot per sota d'Extremadura, amb una renda per càpita clarament per sota de la d'Abrera, on hi ha la Seat.

Una altra raó és la proximitat amb la fàbrica de Ford a Almussafes, amb qui Volkswagen té un acord pel vehicle elèctric i que podria ser un bon client de la fàbrica de bateries. Això encara no és clar perquè Ford ha posat en qüestió el futur d'Almussafes, però això podria ser una empenta per a la fàbrica i la zona, amb la creació de 3.500 llocs de feina. Això sí, amb condicions que no seran equivalents a les de la Seat.

 

ARXIVAT A:
País ValenciàSeat
VÍDEOS RELACIONATS
Anar al contingut