Un usuari del metro de Roma introduint una ampolla de plàstic a una de les màquines (Reuters)
Un usuari del metro de Roma introduint una ampolla de plàstic a una de les màquines (Reuters)

Plàstic per un bitllet de metro: Roma recicla 20.000 ampolles al dia amb aquesta idea

La capital italiana ha impulsat aquesta iniciativa, que ja està obtenint una bona acollida entre els seus ciutadans

RedaccióActualitzat

El metro de Roma ha aconseguit reciclar 350.000 les ampolles de plàstic en un temps rècord. La ciutat ofereix bitllets de metro gratuïts als seus passatgers, a canvi de la recollida d'envasos de plàstic. Des que es va adoptar aquesta mesura el passat mes de juliol, els usuaris del metro de Roma en total recullen una mitjana de 20.000 ampolles al dia, segons dades de l'Agència Italiana de Transport (ATAC).  

Amb aquesta mesura, la capital italiana vol reduir l'impacte de la mala gestió dels residus, que s'ha convertit en una problemàtica cada vegada més important en els darrers anys.

La iniciativa va nèixer com una prova pilot. Van començar amb tres màquines al metro. En poc mes de tres mesos han recollit 350.000 ampolles i han repartit 10.000 bitllets gratuïts. Els resultats són tan positius que l'ATAC ha decidit prorrogar l'oferta de reciclatge un any més.

 

Com funciona

Per a poder beneficiar-se del decompte en el transport públic, els ciutadans de Roma s'han de descarregar una aplicació al telèfon mòbil. Aquesta "app" registra el nombre de bitllets que l'usuari aconsegueix després d'introduir les ampolles de plàstic a les màquines de reciclatge. D'aquesta manera no només es recicla plàstic sinó que s'estalvia paper perquè no cal imprimir els bitllets.

Per aconseguir viayjar gratis al metro durant 100 minuts calen 30 ampolles de plàstic. Molt usaris del transport, però, no fan servir els bitllets sinó que han agafat l'hàbit de reciclar les seves ampolles en les màquines que hi ha al metro, independentment de la recompensa.

Roma es converteix així en la primera ciutat europea en adoptar aquesta iniciativa, que ja funciona en altres ciutats del món com Pequín (Xina), Istanbul (Turquia), Medellín (Colòmbia), o Surabaya (Indonèsia). 

ARXIVAT A:
ContaminacióMedi ambientCrisi climàticaItàlia
Anar al contingut