Obres a Rodalies: canvis en horaris de trens i Nitbus per disminuir les afectacions
Des d'aquest divendres també hi haurà trens amb més capacitat per compensar la reducció de freqüències i s'han ampliat alguns serveis
El nombre més gran d'obres en el mínim temps possible: és la premissa per fer front a les afectacions per les obres de millora que es fan a les línies de Rodalies, R1, R3, R4, R7, R12 i RG1, i que s'aniran fent els pròxims dos o tres anys, segons la Generalitat.
En totes elles s'han modificat els horaris, eliminant algunes freqüències, i ara es compensaran alguns dels canvis que han perjudicat els usuaris, ampliant les places que s'ofereixen amb més trens llargs i també els horaris del Nitbus.
Per exemple, a la R1 cap al Maresme i a la R4 entre Terrassa i Martorell, el tren que sortia des de Barcelona quan faltaven pocs minuts per a la mitjanit s'ha avançat pràcticament una hora, i això ha provocat que molts usuaris s'hagin quedat sense servei.
Per això des d'aquest divendres a la mitjanit s'avançaran les freqüències del Nitbus, que surt des de plaça Catalunya a les dotze. El primer nocturn del Maresme (N80) sortirà a partir d'ara a les 0.10 hores, mentre que el de Terrassa (N64) sortirà a les 00.00 i donarà servei a Cerdanyola i Barberà, a banda de Terrassa i Sabadell, on ja hi ha oferta de FGC.
El mes que ve, la Generalitat ha pactat amb Renfe que el tren de la R1, que abans tenia la sortida de plaça Catalunya a les 23.59, i que ara surt a les 23.30, s'endarrereixi un quart d'hora, fins a les 23:45. A la R4, que sortia quan faltaven 4 minuts per a la mitjanit i que ara surt a les 23.03, també es modificarà l'horari i sortirà a les 23:33.
Un altre dels reforços és a la línia de Vilafranca del Penedès i Barcelona: per fer front a l'alta demanda, s'han afegit 4 serveis en hora punta, dos en cada sentit. El Departament de Territori remarca, a més, que està preparat per ampliar el servei si és necessari.