Fotografia de promoció de Sommarøy a la pàgina Visit Norway
Fotografia de promoció de Sommaroy a la pàgina Visit Norway
Noruega

Noruega demana disculpes per la campanya "falsa" de promoció de "l'illa sense temps"

RedaccióActualitzat

La història de Sommaroy, l'illa noruega que volia convertir-se en una zona lliure d'horaris i rellotges, forma part d'una campanya publicitària de l'oficina de turisme. Així ho han reconegut els responsables de l'Agència Estatal d'Innovació i Turisme de Noruega.

Aquest organisme va contractar una empresa de màrqueting per promocionar el turisme al nord del país. Segons l'NRK, la televisió pública, Innovation Norway i Visit Norway van destinar més de 50.000 euros a promocionar el nord del país com a destinació turística i per donar a conèixer Sommaroy, una illa amb 300 habitants, com a "l'illa que vol eliminar el temps".

Els responsables de l'agència de promoció turística lamenten la confusió i demanen disculpes per no haver deixat prou clar que tot plegat era una campanya de promoció turística:

"Entenem les crítiques. És lamentable el que ha passat i demanem disculpes. La nostra intenció no era enganyar ningú."

"Tot va néixer d'una proposta per llançar una campanya, i la gent de Sommaroøy es va mostrar entusiasmada i va voler participar-hi. El problema és que no vam deixar prou clar que l'agència era al darrere i tot plegat no era una iniciativa dels veïns de l'illa", explica Kjetil Svorkmo Bergmann, portaveu de l'agència de promoció turística.

 

La televisió pública noruega, l'associació de premsa del país i diversos organismes empresarials han criticat la iniciativa en considerar que resta credibilitat a la promoció del país a l'exterior. I és que d'aquesta notícia se'n van fer ressò mitjans de comunicació de tot el món.

Ara s'ha destapat que fins i tot la trobada de veïns de Sommaroy amb un parlamentari per entregar-li la petició formal perquè la cambra de representants de Noruega declarés l'illa "lliure del temps" era un muntatge que se li ha anat de les mans al govern noruec.

La notícia sobre la bucòlica illa on els veïns volien que els visitants visquessin "sense rellotge" amagava una campanya de promoció orquestrada des del govern d'Oslo. Una campanya publicitària que ha aconseguit un ressò mundial equivalent a 13 milions de dòlars en publicitat directa, segons l'estimació d'una agència noruega de màrqueting.

Ara, a l'apartat dedicat a aquesta illa de l'Àrtic a la pàgina oficial de turisme de Noruega, ja no hi ha cap referència a la pretesa voluntant dels seus habitants de viure sense regular el temps.

 

Anar al contingut