Més audiència però menys ingressos: els mitjans privats demanen ajudes públiques

Els comitès d'empresa d'alguns grans diaris es queixen d'ERTO «desproporcionats» i reclamen ajudes com les atorgades a les televisions privades
Més audiència però menys ingressos: els mitjans privats demanen ajudes públiques

Més audiència però menys ingressos: els mitjans privats demanen ajudes públiques

Els comitès d'empresa d'alguns grans diaris es queixen d'ERTO «desproporcionats» i reclamen ajudes com les atorgades a les televisions privades
Redacció Actualitzat
TEMA:
Coronavirus
Més audiència però menys ingressos: els mitjans de comunicació privats demanen ajudes
Un treballador d'un quiosc de Saragossa, aquest dimecres treballant amb mascareta (EFE)

La crisi del coronavirus també està afectant econòmicament els mitjans de comunicació privats, per la baixada dels ingressos publicitaris, la seva principal font de finançament.

Les empreses ho estan resolent fent expedients de regulació temporal d'ocupació, els ara famosos ERTO.

Ho estan fent Prisa, propietària d'"El País" i la Cadena SER; Prensa Ibérica, d'"El Periódico"; el Grup Godó, de "La Vanguardia" i RAC1, i Vocento, de l'"ABC", entre altres.

 

Un quiosc tancat, aquest dimecres a Barcelona (ACN)


ERTO "desproporcionats"

Precisament, aquest divendres els comitès d'empresa de diaris d'aquests grups de comunicació han reclamat al govern espanyol que ajudi econòmicament el sector.

També qualifiquen de "desproporcionats" els ERTO que estan fent les empreses propietàries.

Ho han fet públic en un comunicat conjunt en què asseguren que això contrasta amb l'esforç que fan els treballadors:

"Reduir les plantilles de les redaccions en aquests moments de crisi només significa una reducció del dret dels ciutadans a estar degudament informats de tot allò que passa, tant per fer front a la vida quotidiana com per a la deguda fiscalització de l'actuació dels poders públics."

També destaquen que els decrets llei del govern "els obliguen a difondre les decisions de l'executiu", i que ho fan satisfent "la gran demanda d'informació veraç i contrastada" que hi ha ara.

Signen el manifest els comitès d'empresa d'"El País", "La Vanguardia" i "El Periódico", a més de diversos diaris del grup Vocento, entre els quals no hi ha l'"ABC".

Els 15 milions per a les televisions privades

Aprofiten per recordar que el govern espanyol, en el decret publicat aquest dimecres, va incloure 15 milions d'ajudes a les televisions privades que emeten en obert per tot el territori de l'estat.

Fan servir els mateixos arguments que el decret: que paradoxalment tenen més audiència que mai per la crisi, principalment a internet, alhora que han perdut ingressos per la baixada de publicitat i de vendes en paper.

Les ajudes a les televisions privades són teòricament perquè paguin el cost anual de la cobertura de la TDT a les zones poc poblades, un 6% de la població, però més d'un 26% del cost total.


Gairebé el 40% més d'audiència televisiva

Mentrestant, s'han sabut dades del consum de televisió: a Catalunya ha augmentat el 38%, que passa de 198 minuts diaris de mitjana a 274 minuts.

TV3 és la televisió que més hi ha contribuït: els programes informatius han augmentat un 50% la seva audiència habitual i arriben pràcticament als 900.000 espectadors.

Els joves és la franja que més ha augmentat l'ús, un 70%, gairebé el doble de la població general, augment que representa unes 2 hores al dia.

La consellera de Salut, Alba Vergés, en directe al programa "Planta baixa" de TV3
ARXIVAT A:
Coronavirus Mitjans de comunicació
Anar al contingut