TORREDEMBARRA, TARRAGONÈS

Localitzades les caixes negres dels trens que van xocar a Torredembarra

La pregunta que tothom es fa avui, després del greu accident ferroviari de Torredembarra, és com va poder passar. Es confirma que el Catalunya Express va envair la via de l'Euromed en sortir abans d'hora de l'estació, però encara no se sap per què. Renfe ha obert una investigació, però els resultats podrien tardar encara dues o tres setmanes. Una trentena de ferits continuen ingressats. Les tasques de neteja i reparació de la línia es preveuen llargues i Renfe ha posat en marxa mesures alternatives.

Actualitzat
El president de Renfe, Miguel Corsini, ha visitat el lloc dels fets i ha donat alguns detalls més de les causes de la topada. Corsini ha confirmat que el Catalunya Express que cobria el trajecte Tortosa-Barcelona va fer una parada comercial a l'estació de Torredembarra. El comboi havia d'esperar que l'Euromed provinent d'Alacant l'avancés i, després, continuar la marxa. Per causes encara desconegudes, el Catalunya Express va sortir abans d'hora i hi va haver la topada lateral. El president de Renfe ha explicat que les infraestructures de l'estació de Torredembarra van ser renovades l'any 1997 i, que per tant, és molt estrany que fallessin. Per tenir l'explicació definitiva de l'accident s'hauran d'esperar els resultats de la investigació que ha obert la companyia. Aquests resultats podrien tardar entre dues i tres setmanes, segons el ministre de Foment, Francisco Álvarez-Cascos, que aquesta tarda s'ha desplaçat a Tarragona per donar el condol a les famílies de les víctimes i visitar els ferits. Álvarez-Cascos ha demanat que no s'especuli sobre les possibles causes i ha emplaçat les explicacions per quan s'acabi l'estudi de les caixes negres de tots dos trens sinistrats, que ja s'han localitzat. 2 MORTS I 142 FERITS Dues víctimes mortals, Sílvia G. D., de 36 anys, i veïna de València, i Maria Glòria G. J., de Barcelona, i 142 ferits és el balanç definitiu de l'accident. Una trentena de persones continuaven ingressades aquesta tarda a hospitals de Tarragona i Barcelona, tres d'elles amb pronòstic greu. Corsini ha volgut mostrar el pesar i la solidaritat cap a les víctimes i ha agraït la tasca de bombers, equips de rescat i sanitaris, policia, institucions i, sobretot, de la gent particular que voluntàriament i per solidaritat es va acostar al lloc dels fets. NETEJA DE LA VIA I ALTERNATIVES Els tècnics de Renfe han començat a treballar aquest matí en les tasques de neteja de la línia fèrria, tallada entre Tarragona i Sant Vicenç de Calders. La magnitud de la topada, però, no fa preveure que aquest objectiu es pugui fer abans de 4 o 5 dies, segons el mateix president de la companyia, ja que s'ha de retirar la ferralla i després reparar la infraestructura danyada. Són moltes les persones que, entre avui i demà, havien d'agafar el tren per tornar a casa, al final de les vacances de Setmana Santa. És per això que Renfe ha previst unes mesures alternatives. S'han llogat 30 autocars. D'aquests, una dotzena donen servei als passatgers que tenen origen o destinació a les poblacions del tram que ha quedat tallat, entre Tarragona i Sant Vicenç de Calders. Aquest servei, per tant, s'ofereix en aquestes dues poblacions i també a Altafulla i Torredembarra. Pel que fa a les persones que fan viatges més llargs, però que passen per la zona afectada, Renfe ha informat que els trens seran desviats pel trajecte interior, que passa per Reus i Picamoixons. Això afecta els trens regionals i de llarg recorregut de la línia que uneix Barcelona amb Castelló i també la que va de Reus cap a Saragossa. La mesura ja ha provocat alguns retards, que han arribat a ser de més d'una hora en els trens que enllacen amb el País Valencià. Renfe ha dit que reforçarà les línies més carregades, transportant alguns viatgers també en autocar. La companyia ofereix més informació als seus usuaris al telèfon 902 24 02 02.
NOTÍCIES RELACIONADES
Anar al contingut