El rànquing d'influència del patrimoni català analitzat al "Big data"
El rànquing d'influència del patrimoni català analitzat al "Big data"
"Big data" al "Catalunya vespre"

L'obra d'Antoni Gaudí és el patrimoni català més popular a les xarxes

El "Big data" del "Catalunya vespre" ha observat la conversa dels vint museus més visitats de Catalunya

Actualitzat

L'obra d'Antoni Gaudí és el patrimoni català més popular a les xarxes. Així es desprèn de la monitorització de la conversa sobre els vint museus més visitats de Catalunya, segons la Generalitat, que ha elaborat la consultoria Sibilare entre l'11 de març i l'1 d'abril.

La Sagrada Família és el centre museístic que ha generat més comentaris, i la Casa Batlló és el més fotografiat.

L'obra de Gaudí és la més comentada a Twitter

Al número 1 del rànquing hi trobem la Sagrada Família (@sagradafamilia), que ha generat més de 5.400 mencions. En segon lloc hi trobem una altra obra de Gaudí, en aquest cas la Casa Batlló (@CasaBatlloGaudi), amb 4.300 comentaris. Continuen el rànquing el CaixaForum (@CaixaForum_CAT), el MACBA (@MACBA_Barcelona) i el MNAC (@MuseuNac_Cat), en tercera, quarta i cinquena posició, respectivament.

També és la més fotografiada

La Casa Batlló de Gaudí és la que encapçala el rànquing a Twitter pel que fa a nombre de mencions acompanyades d'imatge. En segon lloc hi trobem el CaixaForum i en tercer, la Sagrada Família. Aquesta basílica, en canvi, és el lloc que genera més vídeos a la xarxa.

Segons l'informe de Sibilare, el monument més comentat a Facebook és la Casa Batlló, mentre que a Instagram el museu més popular és el MACBA, sobretot gràcies al moviment skater, que el té com a punt de referència a Barcelona.

Conversa en català i en castellà a parts iguals

Un terç de la conversa monitoritzada sobre el patrimoni cultural és en català, empatat a parts iguals amb el castellà que, per tant, protagonitza un altre terç de la conversa.

Pel que fa a la resta, destaca clarament l'anglès com el tercer idioma més utilitzat, amb poc més del 22 per cent de la conversa, mentre que la resta es reparteix entre diversos idiomes.

La Pedrera, el perfil oficial més actiu a Twitter

Dels comptes corporatius monitoritzats, la Pedrera és el més actiu i ha generat més de 600 impactes en vint dies. Això és pràcticament el triple dels que ha fet la Casa Batlló, que, amb 287 tuits, se situa en segon lloc, o el Museu Arqueològic de Catalunya (@macarqueologia), que, amb 243 comentaris, està en tercera posició del rànquing.

 

L'informatiu "Catalunya vespre" s'emet de dilluns a divendres, de 19.00 a 22.00.

Catradio.cat/catalunyavespre

Facebook.com/catvespre

Twitter.com/catvespre

Anar al contingut