Moscou

L'aerolínia d'un dels avions russos sinistrats assegura que va rebre el senyal de segrest

L'aerolínia Siberia, responsable d'un dels avions sinistrats a Rússia ahir a la nit, ha confirmat que el senyal que va emetre l'aparell moments abans de desaparèixer de la pantalla de radar va ser la de segrest. En concret, es tracta del segon avió que es va estavellar, un Tupolev 154, amb 46 persones a bord. L'anunci l'ha fet Siberia en un comunicat oficial publicat a la seva pàgina "web". A més, segons es dedueix del radi de dispersió de fusellatge i dels cadàvers, l'avió va patir una explosió a l'aire. Els serveis d'espionatge han dit que això no prova que es tracti d'un atac terrorista, tot i que no exclouen cap hipòtesi.

Actualitzat
Tot i que fonts de la investigació van afirmar en un principi que el senyal era només de socors, més tard diverses informacions confuses van alertar que podria haver estat una alarma de segrest. Ara, el text ha confirmat aquest extrem: "Això va passar immediatament abans de la pèrdua de conexió amb l'avió i la seva desaparició de les pantalles dels radars", afegeix el text. Després que el comunicat hagi confirmat que el senyal va ser d'avís de segrest, cap font ha negat aquesta informació. A més, segons la cadena de televisió russa NTV, tres aeroports -el de Sotxi, el de Rostov i el de Krasnodar- esperaven l'aterratge d'emergència de l'aparell després de l'emissió del senyal. No obstant, el Tupolev es va quedar a 138 quilòmetres. L'informe de la companyia aèria dóna més explicacions sobre aquest últim punt. "El radi de dispersió dels fragments confirma la versió de la destrucció de l'avió a l'aire a conseqüència d'una explosió". L'aerolínia ha aprofitat el comunicat per defensar-se. Siberia ha afirmat que la seva tripulació "era experimentada i no dubtem de la seva vàlua professional". Les caixes negres, que ahir van poder ser recuperades, podrien ajudar a aclarir els fets.
Anar al contingut