CINE

La Metro Goldwyn Mayer oferirà dues pel·lícules per Internet

Una de les grans productores de Hollywood, la Metro Goldwyn Mayer, i una empresa especialitzada en distribució de cine per Internet, CinemaNow, posaran en fucionament un experiment de pel·lícules per comanda via Internet. De moment, el catàleg és molt curt, dos títols, i els preus són semblants al lloguer de la pel·lícula en un videoclub. Tot i que els servei ja fa un temps que es pot oferir per tecnologia, el vídeo sota comanda a través de la xarxa porta implícit el problema de la propietat intel·lectual i per això els gran estudis no s'han decidit a posar-lo en funcionament.

Actualitzat
Els estudis de cine de la Metro Goldwyn Mayer, un dels més grans del món, i l'empresa CinemaNow han anunciat avui que oferiran dues pel·lícules de cine per Internet, com a experiment per veure com els usuaris de la xarxa reben el que es coneix com a vídeos sota comanda o vídeos a la carta. De moment, només hi ha dos títols en el catàleg, una producció de l'any passat, "Que más puede pasar?", i "El hombre de la màscara de hierro", de 1998. Tot i que el preu variarà segons el tipus d'accés a la xarxa i segons la zona geogràfica, serà al voltant dels quatre dòlars (4,55 euros) per la primera i tres dòlars (3,4 euros) per la segona. Els preus són molt semblants als del lloguer d'una pel·lícula en un videoclub. "Aquesta prova amb CinemaNow ens permet explorar la manera en què els consumidors estan utilitzant el vídeo sota comanda per Internet, i ens ajuda a preparar-nos per a un futur més competitiu", ha declarat David Bishop, màxim responsable de la Metro en aquest projecte. La productora de Hollywood també han dit que CinemaNow és un bon soci en aquest experiment. La companyia canadenca especialitsta a transmetre per la xarxa films està participada, encara que minoritàriament, per Microsoft i Blockbuster, una de les empreses de videoclubs més grans del món. Tot i que tecnològicament el vídeo a la carta a través de la xarxa és relativament fàcil de fer, té dos problemes greus. El primer és que l'usuari necessita un accés de banda ampla per poder fer la descàrrega. El segon és el respecte als drets d'autor. Aquest segon aspecte aterra els productors, i per això Hollywood encara no s'ha llançat massivament en aquest negoci. Les perspectives del vídeo sota comada a la xarxa són d'un creixement molt lent. Les projeccions diuen que l'any 2005 significarà un 2% del negoci total del cine.
Anar al contingut