La influència de la publicitat de les companyies de llenceria afecta negativament moltes noies joves

La cançó d'una tiktoker descobreix el "secret" del negoci de Victoria's Secret

La tiktoker i compositora Jax ha fet viral una cançó on denuncia la pressió estètica i el màrqueting d'un sol tipus de cos de la famosa companyia de llenceria

97.000 empleats, facturacions de 7.000 milions de dòlars anuals, ambaixadores -- "àngels" segons la companyia -- de la talla de Claudia Schiffer, Naomi Campbell, Stephanie Seymour o Alessandra Ambrosio. Quin és el secret de la companyia Victoria's Secret?

La tiktoker i compositora nord-americana Jax ha destapat en una cançó viral la clau de l'èxit d'aquesta companyia de moda. Ho canta així:

"Conec el secret de Victoria. I no t'ho creuries. És un home gran que viu a Ohio, guanya diners amb noies com jo, s'aprofita dels problemes del cos, ven pell i ossos amb pits grans."

 

Jax explica que va compondre la cançó per a una nena de 13 anys, la Chelsea, a qui fa de cangur. Un dia van convidar la nena a una festa a una piscina i va anar amb les amigues a comprar un banyador a la botiga de Victoria's Secret.

Al sortir de la botiga, la Chelsea plorava perquè una de les amigues li va recriminar que el biquini que s'havia emprovat la feia "massa grassa" i "massa plana".

Llavors la cantant va reflexionar sobre la pressió estètica a la qual han estat sotmeses diferents generacions de joves, entre altres, ella mateixa.

La campanya "The perfecty body" de Victoria's Secret va ser molt criticada per la influència negativa sobre els cossos de les dones

 

Des d'adolescent, la Jax ha tingut trastorns de conducta alimentària que atribueix a la influència de les companyies de moda per presentar cànons de bellesa impossibles d'assolir.

Per això, a partir del cas de la Chelsea, la cantant va explicar a Newsweek que va decidir compondre una cançó de denúncia, "divertida i empoderadora perquè les dones la ballin, se sentin poderoses i no tristes".  

"No va dirigit a una sola empresa, sinó que vull conscienciar sobre els problemes del màrqueting d'un sol tipus de cos i el dolor i el trauma que causa a milions de dones. Volia tenir clar el fet que, com a negoci, Victoria's Secret s'ha construït amb cura per a un tipus de cos específic."

La cançó "Victoria's Secret" ha batut rècords i aquesta setmana és el número 5 de cançons més venudes a la llista de Billboard Songs.

"Tot i que sembla que va dirigida a Victoria's Secret, la intenció de la cançó és dir a les dones que no han de fer cas de les preferències d'un home gran quan es tracta del seu cos."

 

Una llarga llista d'abusos

L'"home gran" a qui fa referència la cançó és l'empresari multimilionari d'Ohio Leslie Herbert Wexner, propietari de l'imperi de la moda The Limited Brand, al qual estan associades les marques Victoria's Secret o Abercrombie & Fitch.

Wexner va estar estretament vinculat amb el depredador sexual Jeffrey Epstein. L'any 1987 el va contractar com a director financer de la companyia. La seva relació empresarial va durar fins al 2007.

Durant aquell període, Epstein va fer-se passar com a reclutador de models per a Victoria's Secret per abusar-ne sexualment.

Es va acusar Wexner de no escoltar les denúncies de les dones agredides i dels executius de la seva companyia que criticaven l'abús de poder d'Epstein.

Jeffrey Epstein va aprofitar el seu poder a Victoria's Secret per abusar de les models

Els vincles de Wexner i Epstein són, de fet, una de les trames del documental "Victoria's Secret: Àngels i Dimonis" (Hulu, 2022).

Victoria's Secret acumula una llarga llista d'abusos a models i de casos de discriminació racial contra empleats per part de directius de la companyia.

 

 

Crítiques per la imatge corporal negativa

L'any 2014, la marca de llenceria va sortir amb la campanya "The perfect body" ('El cost perfecte') amb conegudes "àngels" de Victoria's Secret. La imatge publicitària va ser molt criticada per crear una imatge corporal negativa, restrictiva i poc saludable.

Després de la controvèrsia, Victoria's Secret va decidir prescindir de les tradicionals campanyes amb els "àngels" per donar pas a altres referents femenines, com la futbolista Megan Rapinoe o l'actriu índia Privanka Chopra.

 

 

 
ARXIVAT A:
SalutSalut Mental
Anar al contingut