Google netejarà els resultats de cerca per castigar el "clickbait"
El buscador més important del món estrena aquest dilluns un algoritme que a les cerques afavorirà el contingut útil per sobre del contingut fet només per atreure clics
El motor de cerca més utilitzat del món està implementant un important canvi en els seus algoritmes que pretén millorar els resultats que ofereix el seu servei quan un usuari hi fa una cerca.
En l'anunci oficial, que Google ha titulat "Més contingut de persones, per a persones, a Cerques", els responsables del cercador d'Alphabet han volgut deixar clar que l'objectiu d'aquesta actualització és donar menys visibilitat al contingut més pensat per provocar un clic que per informar, el que es coneix com a "clickbait":
"Sabem que la gent no troba útil el contingut si sembla que ha estat dissenyat per atreure clics en lloc d'informar els lectors. Així que a partir de la setmana que ve, per als usuaris anglesos a tot el món, estem implementant una sèrie de millores a 'Cerca' per fer més fàcil a la gent trobar contingut útil."
L'actualització, que Google ha anomenat "helpful content update", "l'actualització del contingut útil", comença a partir d'aquest dilluns a les cerques en anglès en l'àmbit mundial, i s'implementarà progressivament a la resta de versions idiomàtiques del cercador.
"Durant els propers mesos, també continuarem perfeccionant la manera com el classificador detecta el contingut no útil i llançarem més esforços per recompensar millor el contingut que prioritzi les persones."
El nou algoritme, asseguren des de la companyia, recompensa els continguts amb què els usuaris "sentin que han tingut una experiència satisfactòria" i castiga les pàgines web que "no compleixin les expectatives d'un visitant".
El càstig habitual que aplica Google a les pàgines web que no compleixen els seus estàndards és rebaixar-ne la visibilitat en els resultats de cerca, és a dir, que apareixen molt avall de la llista de resultats o desapareixen totalment.
"Aquesta actualització del rànquing ajudarà a assegurar-se que el contingut no original i de baixa qualitat no ocupi una bona posició a 'Cerca', i les nostres proves han descobert que milloraran especialment els resultats relacionats amb l'educació en línia, així com amb les arts i l'entreteniment, les compres i el contingut relacionat amb la tecnologia."
Un canvi amb repercussions mundials
Com qualsevol canvi que implementa Google, el servei que, de facto, és la porta d'entrada a internet per la major part de la humanitat, les repercussions d'aquesta modificació de l'algoritme prometen afectar el tràfic mundial.
Molt probablement, com va passar amb actualitzacions passades, com Google Panda o Google Penguin, aquest canvi suposarà una sacsejada econòmica per a moltes empreses, i fins i tot pot acabar amb el seu model de negoci.
Next week, we will launch the "helpful content update" to better ensure people see more original, helpful content written by people, for people, rather than content made primarily for search engine traffic. Learn more & advice creators should consider: https://t.co/fgf2TPNIqD pic.twitter.com/xOuX2iVk2d
— Google Search Central (@googlesearchc) August 18, 2022
Aquest tipus de canvis són molt delicats per la viabilitat econòmica dels negocis que viuen de les visites a la seva pàgina web, especialment per les que depenen del tràfic orgànic, que és aquell provinent dels motors de cerca.
Per aquest motiu, els experts en SEO (optimització per a motors de cerca, en anglès), estudien bé la documentació que acompanya cada actualització del buscador de Google. Per facilitar la feina, l'empresa també facilita algunes indicacions, bones pràctiques i guies.
Concretament per aquesta última actualització de l'algoritme de cerca, Google recomana fer-se algunes preguntes per assegurar que el canvi no suposarà un gran impacte en cada pàgina web:
-
Teniu un públic existent o desitjat per a l'empresa o pàgina web que trobaria útil el contingut si li arribés directament?
-
El vostre contingut demostra clarament experiència de primera mà i un coneixement profund sobre el tema?
-
El vostre lloc web té un propòsit o enfocament principal?
-
Després de llegir el vostre contingut, el visitant sortirà amb la sensació que ha après prou sobre un tema per ajudar-lo a assolir el seu objectiu?
-
Algú que llegeixi el vostre contingut sortirà amb la sensació d'haver tingut una experiència satisfactòria?
-
Teniu en compte les nostres guies per a les actualitzacions principals i per a l'anàlisi de productes?
En resum, Google vol evitar que els continguts es facin pensant en els seus motors de cerca i el funcionament dels robots que indexen i ordenen tot el contingut d'internet, i que, en canvi, es prioritzin les persones i les seves necessitats.
A part d'aquesta actualització sobre els resultats de cerca, Google també ha anunciat que refinarà la sèrie d'actualitzacions imposades als resultats de cerca que tenen a veure amb ressenyes de productes, articles i vídeos coneguts com a "anàlisis" o "reviews", i en sumarà de noves, per fer "encara més fàcil trobar ressenyes originals i d'alta qualitat".
- ARXIVAT A:
- GoogleTecnologia