Imatge del cercador de Google en un telèfon mòbil, una de les principals vies d'accés a internet per la majoria d'usuaris
Imatge del cercador de Google en un telèfon mòbil, una de les principals vies d'accés a internet per la majoria d'usuaris

Google netejarà els resultats de cerca per castigar el "clickbait"

El buscador més important del món estrena aquest dilluns un algoritme que a les cerques afavorirà el contingut útil per sobre del contingut fet només per atreure clics

Enllaç a altres textos de l'autor Antoni Noguera Martínez

Toni Noguera Martínez

Periodista del 324.cat especialitzat en tecnologia

@AntoniNoguera
Actualitzat

El motor de cerca més utilitzat del món està implementant un important canvi en els seus algoritmes que pretén millorar els resultats que ofereix el seu servei quan un usuari hi fa una cerca.

En l'anunci oficial, que Google ha titulat "Més contingut de persones, per a persones, a Cerques", els responsables del cercador d'Alphabet han volgut deixar clar que l'objectiu d'aquesta actualització és donar menys visibilitat al contingut més pensat per provocar un clic que per informar, el que es coneix com a "clickbait":

"Sabem que la gent no troba útil el contingut si sembla que ha estat dissenyat per atreure clics en lloc d'informar els lectors. Així que a partir de la setmana que ve, per als usuaris anglesos a tot el món, estem implementant una sèrie de millores a 'Cerca' per fer més fàcil a la gent trobar contingut útil."

L'actualització, que Google ha anomenat "helpful content update", "l'actualització del contingut útil", comença a partir d'aquest dilluns a les cerques en anglès en l'àmbit mundial, i s'implementarà progressivament a la resta de versions idiomàtiques del cercador.

"Durant els propers mesos, també continuarem perfeccionant la manera com el classificador detecta el contingut no útil i llançarem més esforços per recompensar millor el contingut que prioritzi les persones."

El nou algoritme, asseguren des de la companyia, recompensa els continguts amb què els usuaris "sentin que han tingut una experiència satisfactòria" i castiga les pàgines web que "no compleixin les expectatives d'un visitant".

El càstig habitual que aplica Google a les pàgines web que no compleixen els seus estàndards és rebaixar-ne la visibilitat en els resultats de cerca, és a dir, que apareixen molt avall de la llista de resultats o desapareixen totalment.

"Aquesta actualització del rànquing ajudarà a assegurar-se que el contingut no original i de baixa qualitat no ocupi una bona posició a 'Cerca', i les nostres proves han descobert que milloraran especialment els resultats relacionats amb l'educació en línia, així com amb les arts i l'entreteniment, les compres i el contingut relacionat amb la tecnologia."


Un canvi amb repercussions mundials

Com qualsevol canvi que implementa Google, el servei que, de facto, és la porta d'entrada a internet per la major part de la humanitat, les repercussions d'aquesta modificació de l'algoritme prometen afectar el tràfic mundial.

Molt probablement, com va passar amb actualitzacions passades, com Google Panda o Google Penguin, aquest canvi suposarà una sacsejada econòmica per a moltes empreses, i fins i tot pot acabar amb el seu model de negoci.

En resum, Google vol evitar que els continguts es facin pensant en els seus motors de cerca i el funcionament dels robots que indexen i ordenen tot el contingut d'internet, i que, en canvi, es prioritzin les persones i les seves necessitats.

A part d'aquesta actualització sobre els resultats de cerca, Google també ha anunciat que refinarà la sèrie d'actualitzacions imposades als resultats de cerca que tenen a veure amb ressenyes de productes, articles i vídeos coneguts com a "anàlisis" o "reviews", i en sumarà de noves, per fer "encara més fàcil trobar ressenyes originals i d'alta qualitat".

 

ARXIVAT A:
GoogleTecnologia
Anar al contingut