Califòrnia

Facebook estrena la seva versió en espanyol

La xarxa social d'internet Facebook ha fet el primer pas en els seus plans d'internacionalització llançant la versió en espanyol, un mercat en el qual té més de 2,8 milions d'usuaris entre Espanya i Llatinoamèrica. Una traducció que ha estat possible gràcies als mateixos usuaris. Qui desitgi utilitzar la xarxa en aquest idioma ja pot canviar les preferències del seu compte i a partir de dilluns qualsevol persona que accedeixi a la pàgina web des de qualsevol país de parla hispana accedirà a Facebook en espanyol. En les pròximes setmanes també estaran disponibles les versions en alemany i francès. La companyia no ha informat per ara de cap més traducció, entre elles el català.

Actualitzat
Més del 60% dels usuaris de Facebook viuen en països on l'anglès no és la llengua pròpia. Davant d'aquesta realitat, els fundadors de la xarxa van construir una aplicació que permet als mateixos usuaris participar en la traducció de Facebook a les seves llengües i dialectes. Uns 1.500 hispanoparlants van decidir formar part del projecte i han enllestit la traducció en menys de quatre setmanes.

Els usuaris de l'eina de traduccions tenen l'oportunitat de traduir el text mentre utilitzen Facebook. Per escollir les millors traduccions existeix un sistema de votacions. El major "contribuïdor" en la versió en espanyol va ser responsable de 1.284 de les traduccions seleccionades per la comunitat, és a dir, gairebé un 3% de tot el text de l'interfície.

Facebook planeja seguir deixant a les mans dels usuaris la traducció de les noves funcionalitats a mesura que estiguin disponibles. Addicionalment, l'eina de traduccions estarà disponible perquè tots els desenvolupadors d'aplicacions en la plataforma de Facebook puguin deixar a les mans de la comunitat la traducció de les seves aplicacions.

Facebook és un web creat als Estats Units que permet als usuaris comunicar-se entre ells en un entorn segur mitjançant una mena de tauler d'anuncis on cadascú explica qui és i què li agrada, establint així una mena de comunitat amb familiars, amics o companys de feina i estudis. És la xarxa social més visitada després de MySpace i l'any passat va tenir 50 milions d'usuaris. Microsoft va pagar 240 milions d'euros per obtenir un 1,6% del seu capital.
Anar al contingut