Passar més temps a casa ha fet notar que calien canvis (Pexels/Cleyder Duque)

Es dispara la venda de mobles després del confinament

Un model de penja-robes i una cadira de treball són els dos productes més venuts a Ikea

Cristina HerranzActualitzat

Tot i la caiguda industrial provocada per la crisi sanitària, hi ha alguns sectors que s'han beneficiat dels canvis d'hàbits dels consumidors. És el cas de la venda de mobles, juntament amb la d'electrodomèstics o la fabricació de bicicletes, segons dades de l'Institut d'Estadística.

Les botigues de mobles viuen des de l'abril un autèntic boom de vendes. Bona part dels establiments, van treure de l'ERTO el personal ben aviat, i treballen al 100% per atendre la demanda dels clients.

 

El coordinador general del Gremi de Fusta i Mobles de Catalunya, Salvador Ordoñez, assegura que aquesta és la primera crisi que no ha perjudicat el sector:

"L'impacte econòmic de la Covid ha estat menor al de la crisi del 2008, que va destruir la meitat de la indústria. Aquesta crisi ha fet trontollar el sector, però les empreses han aguantat bé el cop gràcies a la forta demanda."

 

En algunes botigues i tallers de fusters, com el de l'Alfons Solé de Barcelona, treballen "amb una agenda d'entrega de 2 i 3 mesos vista. No dono a l'abast en la reparació de mobles i la reforma de dormitoris o cuines."

 

Els fusters no donen a l'abast (Pexels/Cottombro)
 

 

Entre els productes més venuts a les botigues de mobles destaquen els armaris, llits, sofàs i les taules i cadires ergonòmiques per fer teletreball, segons la gerent de l'establiment Kebek Mobiliari de Barcelona, Teresa Villanueva.

"Passar més temps a casa ha fet que ens adonéssim que calia reformar o redissenyar alguns espais on vivim, i sobretot la necessitat d'espais funcionals d'emmagatzematge per posar ordre. També estem venent molts mobles i dormitoris infantils i juvenils."

 

Importància del teletreball

Des de la reobertura al juny de les tres botigues físiques que té Ikea a Catalunya fins al setembre, Ikea ha venut 64.900 penjadors Bumerang, el producte líder en vendes. En el mateix període de l'any passat, se'n van vendre 55.100. Les vendes han augmentat un 18%.

El segon producte més venut ha estat la cadira de treball Flintan. El segueixen armaris i calaixeres de dormitoris, mobles d'oficina, i accessoris per a infants i emmagatzematge de la llar, segons Carolina Alegre, manager de màrqueting d'Ikea Catalunya.

"El mobiliari funcional i el que està relacionat amb el teletreball és el que més es va vendre durant el confinament i la tendència es manté. Al confinament, les vendes en general van augmentar un 50% i des que van obrir les botigues, les visites han pujat un 8%, comparat amb un any enrere."

 

S'ha venut més mobiliari relacionat amb el teletreball (CCMA)

 

La crisi sanitària no ha afectat els plans d'expansió de la cadena sueca. Tant és així, que aquesta setmana ha obert un nou establiment a Sant Pere de Ribes, el primer Planning Studio de Catalunya i de tot el sud d'Europa. De moment, només n'hi ha d'oberts a Estocolm, Copenhaguen o Londres. És una botiga més petita, que ofereix assessorament personalitzat per al disseny de cuines i dormitoris.

Ikea obrirà entre quatre i vuit nous establiments només a Catalunya en els pròxims anys, en diversos formats.

VÍDEOS RELACIONATS
Anar al contingut