Barcelona

El calvari informàtic dels mestres per posar les notes de final de curs

Els docents es queixen del mal funcionament de la plataforma Esfer@, que es penja, i Ensenyament admet "situacions imprevistes de saturació"

Irene VaquéActualitzat

Elaborar els informes de final de curs s'ha convertit en un calvari per als mestres. Molts docents es queixen del mal funcionament de la plataforma Esfer@, el sistema informàtic on han d'introduir les dades.

Ensenyament ha admès que hi ha problemes i, per evitar que se saturi la plataforma, ha restringit el nombre d'usuaris que poden accedir-hi. De fet, ha donat instruccions que només s'hi entri des dels perfils de direcció, equip directiu i PAS administratiu i que es faci des dels ordinadors de secretaria, amb l'usuari i contrasenya d'aquests perfils, una indicació que no ha agradat a alguns professionals:


El Departament ha reconegut que hi ha "situacions imprevistes de saturació" del servidor i que treballen "contra rellotge" per solucionar-ho.

 

A secundària i batxillerat, per primera vegada fan servir la plataforma. I els docents lamenten que "no apareixen alguns alumnes", que "sovint no guarda les notes" o es penja a mig fer, com afirma en un comunicat el Sindicat de Professors de Secundària ASPEPC-SPS.

Aquest sindicat manté que alguns instituts s'estan plantejant ajornar la publicació i el lliurament de notes. A més, critiquen que la nova plataforma no hagi millorat respecte a l'anterior, "quan es va dir que l'avaluació per competències havia d'esdevenir la gran millora per als instituts":

"L'anterior plataforma, el SAGA, també pecava dels mateixos problemes amb la justificació que faltaven recursos. El cert és que la nova i l'antiga plataformes digitals per introduir notes no han fallat per una falta de recursos sinó per un disseny insuficient i ple de paradoxes que estant patint els professors de secundària."

 

A infantil i primària també es troben amb el caos a l'hora de fer els informes. Aquest trimestre és el primer cop que, obligatòriament, tots els centres han d'avaluar amb aquest programa, que algunes escoles ja han fet servir altres vegades. I el col·lapse és tal que alguns mestres han acabat fent informes a la 1 o a la 5 de la matinada, per evitar la saturació.

Tot plegat mostra una situació que el sindicat USTEC-STEs qualifica com "un greuge més" :


Davant d'aquest panorama, molts docents han expressat la seva indignació a Twitter:

 

 

 

 

 

ARXIVAT A:
Educació
VÍDEOS RELACIONATS
Anar al contingut