Madrid

El 85% dels controladors aeris es comprometen a no fer vaga si s'aixeca l'estat d'alarma

El 85% dels controladors aeris han firmat una carta en què es comprometen a no fer vaga si s'aixeca l'estat d'alarma que es va decretar durant la vaga salvatge del pont de la Puríssima. Amb aquesta declaració d'intencions volen intentar reprendre les negociacions amb el govern espanyol com més aviat millor.

Actualitzat
El sindicat USCA, Unió Sindical de Controladors Aeris, ha posat sobre la taula 1.500 cartes en què els controladors, a títol individual, es comprometen a mantenir el servei com a primer pas de cara al govern. Volen reprendre les negociacions al més aviat possible perquè sinó veuen difícil un acord abans del 31 de gener com els reclama el ministre de Foment, José Blanco.

Daniel Zamit, portaveu d'USCA, ha assegurat davant els mitjans de comunicació que "ja no hi ha la situació que va causar l'estat d'alarma" i que s'està "prestant amb normalitat el servei". Els controladors s'han compromès a "garantir el servei, inclús personalment, amb el DNI, amb la firma". És per això que, segons Zamit "no hi ha motiu per seguir mantenint aquest estat que l'únic que impedeix és que es pugui fer una negociació". Tot i la bona voluntat del sindicat de controladors aeris, el seu portaveu no ha evitat crítiques cap al ministre de Foment.

Segons el president d'USCA, Camilo Cela, si AENA accedeix a la petició dels controladors hi podria haver un acord abans de 10 dies perquè els treballadors volen que s'acabi aquesta situació al més aviat possible. Al sindicat de controladors, no els agrada la possibilitat d'un arbitratge ja que prefereixen arribar a un acord mitjançant la negociació. De la seva banda, el secretari d'USCA, César Cabo, ha explicat que el 3 de desembre els controladors van abandonar els llocs de treball en un gest de desesperació del col·lectiu que havia estat diversos mesos sota pressions contínues per part d'AENA i ha aclarit que el sindicat va demanar als treballadors que tornessin als llocs de treball perquè tornés la calma als aeroports.
VÍDEOS RELACIONATS
Anar al contingut